De eerste keer… cinema

Eergisteren gingen we voor t eerst naar de cinema met Luka. Ik hoor jullie al denken, is da niet een beetje vroeg, hij is nog geen 3! Wel in de kerstvakantie heeft hij de film Fantasia volledig uitgekeken, op 6 januari zijn we naar het optreden van Kapitein Winokio gegaan in den AB waar hij enorm van genoot… Dus wouden we in de krokusvakantie graag nekeer naar de cinema met hem, vooral omdat hij bijna elke dag vraagt om naar de film met de visjes (Finding Nemo) of met de pinguïns (Surf’s up) te kijken…

Dan krijg ik een mail van Disney of Luka niet naar Finding Nemo in 3D wilt gaan kijken op hun kosten, awel gelijk dat ze t wisten, we zeiden ja en we kregen een paar dagen later een pakje thuis met daarin een pluchen Nemo (die nu overal mee naartoe gaat), een supercoole 3D duikbril met nemo-print en 4 tickets om naar de film te gaan.

En zo gingen we dus gisteren met z’n 3’en naar Gent. We aten eerst frietjes (jaja met Nemo erbij natuurlijk)
luka frietjes

Om daarna met een mega enthousiaste Luka naar de Kinepolis te wandelen. De affiche werd onmiddellijk gespot en ongeduldig gingen we naar onze zaal. Hij was onder de indruk, van de grote tv en al de kindjes en de zeteltjes… Echt dat gezichtje, zo blij dat hij was…

2013-02-14 13.49.16

Spijtig genoeg werkte deze bril niet in deze cinema dus moest Luka ook een gewone 3D bril opzetten, die dankzij moesjen stukjes goed bleef zitten. Na de verplichte trailers en reclame (wat me opviel is dat er bijna geen reclame was, meer oproepen om reclame te verkopen) kregen we een leuk, kleurrijk, grappig kortfilmpje te zien met de figuurtjes van Toy Story in 3D 🙂

En dan begon de film, in zijn enthousiasme riep hij een paar keer door heel de zaal, geen erg, niemand keek ervan op 🙂 Hij genoot, maar hij sprong ook bijna op onze schoot toen de vis tevoorschijn kwam die diep in de zee leeft met zijn klein lichtje aan zijn staart, net op tijd kwam de pauze, ff naar het toilet (wat gratis is voor kinderen trouwens) en klaar voor het tweede deel 🙂

Tegen het einde werd Luka moe, geen middagdut, de donkere zaal en het enthousiasme van voordien had hem een beetje uitgeput, de laatste 5 minuutjes keek hij op mijn schoot en zo genoot ik dubbel zo hard 🙂

Ondertussen kreeg ik veel vragen van mama’s met jonge kinderen of dit te doen was, zo naar de film gaan met een 3-jarige… wel in ons geval, zeer zeker! Maar iedereen kent zijn kind het best… Luka kan makkelijk een hele tijd stil zitten, zeker als er een scherm voor hem hangt en de film Finding Nemo kende hij, dat doet ook veel voor zo een kleintje. Waar ik mij op voorhand een beetje zorgen over maakte was het geluid, maar dat viel echt best mee, volgens mij zetten ze dat gewoon wat stiller voor kinderfilms.

Alleszins was onze eerste cinema-ervaring een succes en zullen er zeker nog volgen op regenachtige vakantiedagen! Bedankt Disney 🙂

Plaats een reactie