Feesten en eten

Ge kunt er niet meer onderuit nu, de feestdagen komen eraan! Ik behoor tot het gedeelte mensen dat er dus naar uit kijkt en ervan geniet. Ok vorig jaar iets minder omdat ik goed ziek was van de zwangerschap van Yoko, maar dit jaar ga ik er weer volledig voor🙂

Gedurende het jaar hield ik een lijst bij op wunderlist voor ons kadootjes, die hoeven we nu nog te verdelen onder de familieleden volgens budget en dan zijn we daarmee klaar. Zelf heb ik 2 dagen verlof ingepland om op t gemak kadootjes voor iedereen te gaan kopen, geen kadootjesstress dus.

Mijn secret santa kadootje is ook volledig gevormd in mijn hoofd, ge ziet ik ben er al mee bezig geweest🙂

Alleen t eten vind ik elke keer toch wat moeilijk, wij vieren kerstavond bij ons thuis met mijn vader en zus (en aanhang) en dan is het volgens de traditie fondue, maar daarvoor wil ik originele aperitiefhapjes geven en bij de fondue wil ik eens iets anders dan een kom sla, geraspte wortelkes etc aanbieden en hiervoor heb ik jullie nodig… Wat geven jullie als aperitiefhapjes en welke slaatjes zijn jullie favoriet?

Hou er wel rekening mee dat het niet teveel werk is en ik geen groot keukenwonder ben😉

6 responses to this post.

  1. Zalmwafeltjes als aperitiefhapje!
    De helft van een vel bladerdeeg bekleden met gerookte zalm, en je bladerdeeg toevouwen. In vierkantjes snijden, en in het wafelijzer!
    Heerlijk🙂

    Beantwoorden

  2. Zalm besmeren met kruidenkaas en een geschild schijfje mango opleggen, oprollen en in de koelkast. Nadien in stukjes snijden: heerlijk en ziet er leuk uit!
    Kerstomaatje in 2 snijden, stukje mozzarella ertussen, goed bestrooien met basilicum of vers blaadje erop leggen, kerstomaatje terug dicht, en prikkertje erin.
    Zulke dingen?

    Beantwoorden

  3. Posted by Kris on november 23, 2012 at 10:23 am

    Koop een set aperitieflepels (bestaat ook in wegwerp) en presenteer met verschillende vullingen. Spuitzakken met allerlei lekkere mousses in de handel. Telkens anders versieren: besjes, vioolblaadjes,… Ook lepel met kersttomaat en minimozarella. Ibericoham met rucola. Lepel hervekaas met blokjes grannysmithappel en balsamicosiroop. Lepel foie gras en uienconfit. Lepel groentenjulliene in bouillon, enz.
    Succes

    Beantwoorden

  4. toastjes met tomaat en ajsovis in de oven bij ’t aperitief. Keilekker! Van slaatjes heb ik niet veel kaas gegeten …

    Beantwoorden

  5. Posted by Griet on december 7, 2012 at 11:47 am

    koop een vel kant- en klare pizzadeeg, snij met een vormpje (of rond een glas) kleine rondjes uit en beleg naar keuze met bv een leppeltje spagettisaus, ham en kaas, mozarella en zongedroogde tomaatjes. beetje gemalen kaas erop en in de oven afbakken

    koop een vel kant- en klare bladerdeel, snij vierkantjes uit en beleg met mengeling van bv kruidenkaas en gerookte zalm, peer en roquefort -voor de liefhebbers. leg er een tweede vierkantje bladerdeeg op/of vouw toe en druk goed toe (om uitlopen in de over te voorkomen ev met een vork – dan krijg je aan de randen mooie inkepingen) bestrijk met eigeel en bakken

    heel handig zijn siliconenbakmatjes om je oven een beetje proper te houden.

    Beantwoorden

Geef een reactie

