School deel 2

We zijn een maand verder, ik heb ondertussen de juffrouw gesproken, Luka doet het zeer goed, kan goed mee en eet s middags altijd al zijn warm eten op en vraagt zelfs nog een kom soep bij… Fijn om te horen🙂
Ondertussen komt ook het besef dat ik binnen een maand ook weer moet gaan werken… In Gent… Een uur rijden dus moet ik om 7u15 vertrekken om Luka en Yoko af te zetten en ben ik tegen 18u15 terug aan de creche en daarna aan t school om hen weer op te halen… Dit is lang, ik weet het…
En nu zit ik met de volgende vraag… Laat ik Luka in de voorschoolse en naschoolse opvang of doe ik hem naar een madam die jaren onthaalmoeder was (ze is 56) en nu enkel nog voor en naschoolse opvang doet… Wat denken jullie?

8 responses to this post.

  1. Ik zou voor de naschoolse opvang beroep doen op iemand anders. Wij hebben ook een meisje die Jools twee dagen per week afhaalt na schooltijd en dat is gewoon goud waard! Anders gaat hij toch doodop zijn zeg? Als hij dan al in een iets huiselijkere omgeving is kan hij toch al wat meer rusten enzo lijkt mij?

    Beantwoorden

  2. Zonder twijfel: de onthaalmoeder! Ik ben nog altijd een oplossing aan ’t zoeken voor J., want de naschoolse opvang bij ons is écht niet leuk voor kleuters…
    Jessie, hoe heb jij die persoon gevonden die Jools 2 dagen per week gaat ophalen?

    Beantwoorden

  3. Posted by Norma on september 28, 2012 at 6:35 am

    Ons Julie gaat ’s morgens naar de opvang op school – zo vanaf 7u00-7u15. Daar eet ze op haar gemak haar boke en drinkt haar chocomelkske. Zo vroeg zijn er nog niet veel kindjes dus is ze op haar gemak. En tegen dat de kindjes toekomen, is zij klaar om te spelen. Tegen 8 uur gaan ze dan naar het kleuterschooltje. Valt al bij al nog mee dus. Het is vroeg, maar dat is het bij de onthaalmoeder ook.
    ’s Avonds rijdt zij met de schoolbus tot bij de onthaalmoeder. Was ook haar onthaalmoeder voor ze naar school ging. Daar is ze thuis, krijgt ze een fruitje of zo, kan ze spelen, kent ze de kindjes…. En daar ga ik haar dan halen.
    Mocht ik van jou zijn, ik zou toch ook zo iets proberen. Eventueel ’s morgens naar de opvang maar ’s avonds die onthaalmoeder of inderdaad iemand vinden die hem kan gaan halen op school. De kindjes moeten natuurlijk tot aan die onthaalmoeder geraken ook, met de schoolbus of op een andere manier… Bij ons zou Julie véél te lang op de bus moeten zitten ’s morgens. Dat is het niet waard, daarmee is het de opvang geworden.
    Pas op: hij zal natuurlijk nu nog héél moe zijn maar dat beter wel hoor. Ze gaan zó rap vooruit! En het is heel dikwijls wij als ouders die van iets een probleem maken, terwijl de kinderen het eigenlijk wel leuk hebben met hun vriendjes🙂. Begrijp totaal wat je bedoelt hoor – ons moederhart breekt als je die dutskes moet achterlaten.
    Succes!

    Beantwoorden

    • Gewoon via internet. Zoekertje gezet op allerlei babysit sites, oa de betaalsite: (denk ik toch) zoekoppas.be. En dan een ‘sollicitatieweekend’ en gelukkig één toppertje gevonden! Ze is echt goud waard! Super betrouwbaar, betrokken, lief! Jools is écht zot van haar!!! Heb al stress, want volgend jaar is ze klaar met het middelbaar en gaat ze in gent studeren en begint onze zoektocht opnieuw😦

      Beantwoorden

      • Tx voor de tips, ik ga die sites zeker eens checken. De opvang op school vindt J. ook ok, het is vooral de stedelijke naschoolse opvang die het probleem vormt…

  4. Posted by patricia on september 28, 2012 at 7:15 am

    Wij hebben het geluk beiden dicht bij huis te werken en kunnen bovendien ons werk zo indelen dat deze vraag zich nooit echt gesteld heeft. Maar ik zou in jouw geval toch ook voor een onthaalmoeder kiezen, of een combinatie maken. Bvb ’s morgens opvang en na school de onthaalmoeder. Stilaan worden ze ook groter en dan kun je mss omschakelen naar enkel schoolopvang.
    Veel succes met je keuze. Het is allemaal niet simpel voor (hard) werkende mama’s … en papa’s!

    Beantwoorden

  5. Nog even ook: Jools vind ook de naschoolse opvang op school héél tof hoor! Ze amuseert zich daar, maar ben héél blij dat het maar twee dagen per week is, anders zou ze het niet trekken van vermoeidheid!

    Beantwoorden

Geef een reactie

