School

Op 3 september begon onze Luka aan zijn schoolcarriere, hij had er zin in, tot hij mij moest los laten… er waren tranen bij hem en tranen bij mij (achter t hoekje natuurlijk)… Nu laat ik hem achter op de koer en gaat het veel beter maar toch voel ik mij niet helemaal goed bij t schoolgebeuren…

In de creche weet je alles, teveel zelfs… ze zeggen je wat en hoeveel hij at, wanneer hij sliep, hoeveel keer hij stoelgang maakte (echt ik heb hen snel duidelijk gemaakt dat ik die info niet hoefde ;-)), wat ze deden die dag… Ik wist dat hij het daar goed had en bracht hem met een gerust hart naar daar…

Maar op school, van de tijd tussen 8u45 en 15u45 weet ik niks… de eerste dag kwam hij thuis met een stukje (heel klein maar toch) van zijn tand, niemand wist van iets… Heeft hij goed gegeten? Geen idee… Heeft hij veel geweend, geen idee… tot je een kindje tegen haar mama hoort zeggen: “kijk mama, dat is Luka, hij heeft veel geweend vandaag”, ik kan u zeggen, ik brak gewoon😦 Ik hoop echt dat dit maar 1 keer was :s

Ik ben nu nog in zwangerschapsverlof dus ik kan hem elke dag afzetten en terug ophalen, maar vanaf november moet hij ook in de voor en na opvang… ik voel me er nu al slecht bij😦

Ik kan nu alleen maar proberen ervan uit te gaan dat hij zich amuseert (want dat zegt hij toch als ik hem ophaal) en veel vriendjes maakt. Goh een moederhart, t is iets gevoelig man!

2 responses to this post.

  1. oh zo herkenbaar. Je heen-en-weer schriftje goed gebruiken als er iets van je hart moet en proberen om om 4u de juf eens aan de haak te slaan.
    En het betert, echt!
    Loslaten zegen ze, maar ook mij zijn er vergeten bij zeggen dat dat verdorie soms zeer lastig kan zijn.

    Beantwoorden

  2. Als je hem nu nog zelf haalt en brengt na schooluren dan moet de juf toch wel IETS kunnen zeggen? Hier was het ook amper info hoor, maar die eerste dagen liep ik écht achter de juf (moest er echt héél hard achter zitten om haar even te kunnen treffen), maar ik wou toch wel weten of ze veel gehuild had. Wenen gelukkig bijna nooit (enkel soms bij het afzetten) en de na opvang vind Jools ook super tof! No worries, het loopt echt wel los!

    Beantwoorden

Geef een reactie

