Het zomerslaatje van 2012

Komt van Tamara! Maar aangezien ze het zelf nog niet blogde en ik het bij haar een hele tijd geleden mocht proeven smijt ik het hier online🙂

Wat heb je nodig

  • tijd (allez ik toch want ik ben een heeeeeel trage fijnsnijder)
  • een mango of een ananas
  • een komkommer
  • een avocado
  • een paprika (pakt een rode voor t kleurenpallet)
  • een rode ui (of sjalotje)
  • kokosschilfers (maar daar moet ge voor zijn dus die zijn optioneel)

Versnipper dit allemaal in zeer kleine blokjes, roeren en ff de ijskast in.

Je kan het slaatje serveren bij croque monsieurs, bij bbq’s enz en ja ik weet dat veel mensen schrik hebben van een komkommer, maar in dit slaatje komt hij echt helemaal tot zijn recht (begin desnoods met een halve)

4 responses to this post.

  1. Moh, kijk eens hier!🙂

    En merci! Geloof het of niet, afgelopen weekend was ik me alweer aan het afvragen wat er precies in dat slaatje zit (normaal noteer ik alles maar dit dus niet) en nu weet ik het weer!🙂

    Nog steeds blij dat het slaatje zo goed in de smaak viel!

    Beantwoorden

  2. Oh, en nog een kleine aanvulling: beetje kruiden met peper en zout voor het wat pittiger te maken.

    En zelf toch een grote voorkeur voor mango in plaats van ananas.

    Beantwoorden

  3. Ha, maar nu weet ik het weer. Toen jij slaatje bij mij at, Sofie, zat er geen mango bij, maar ananas, bij gebrek aan mango, niet? (Geheugen als een zeef).
    Maar dus, met mango is het duizend keer lekkerder🙂

    En ik moet dringend gaan slapen of ik reageer hier nog eens 3x na elkaar…

    Beantwoorden

  4. Posted by amoorie on juni 4, 2012 at 8:08 pm

    Hmmmmm, als het nog eens goed weer is, maak ik deze zeker!

    Beantwoorden

Geef een reactie

