knuffels

Onze Luka heeft lang geen vaste knuffel gehad als baby, er was geen beertje, doekje of dekentje dat steeds aanwezig moest zijn als hij ergens naartoe ging of moest gaan slapen.
Tot hij Piet ontdekte, Piet is een groot konijn met lange oren, benen en armen, zeer leuke knuffel eigenlijk.  Piet moest altijd mee gaan slapen (zolang het enkel slapen is vind ik het helemaal niet erg). Een beetje later is daar paardje bijgekomen en sindsdien zijn Piet en paardje onafscheidelijk van L, elke nacht slapen ze samen🙂
Vorig weekend ging L ff op bezoek bij opa terwijl wij op restaurant gingen en toen we vertrokken naar huis vonden we Piet en paardje niet meer.  Terug naar opa (via omweg rusthuis voor de sleutel op te pikken), niks te vinden, gebeld naar vrienden of ze daar waren blijven liggen, geen succes. Ik moet zeggen dat ik doemscenarios van een hysterisch kind voorbij zag flitsen omdat Pietje en paardje verdwenen waren.
Nog eens terug gereden naar opa en dankzij zijn tip vond ik Pietje en paardje achter de keukendeur (die eigenlijk altijd open staat) verstopt zaten. Man wat een opluchting!
Bestaan er geen gps-systeemkes die ge in de belangrijke knuffels kunt steken? Ik zou mij alleszins beter op mijn gemak voelen🙂

5 responses to this post.

  1. Dat gps systeem heet: het kind van wie de knuffels zijn. Serieus, neem L de volgende keer terug mee binnen en vraag hem waar ze zijn. Die kleine mannen weten het verdomd goed…

    Beantwoorden

  2. Ik zou alvast op zoek gaan naar een extra exemplaar van elke knuffel🙂

    Hier trouwens hetzelfde verloop: eerst geen knuffel, en nu twee: Walter van de Liliputiens (die heb ik dubbel) en een oude, afgewassen Mickey Mouse (KieMoes genaamd) die ik zelf als kind nog gebruikt heb…

    Beantwoorden

  3. Hier hebben we Fien haar beerke ook dubbel,… zelf als is het maar voor, zoals we al voor hebben, ze hem onder kotst, dan hebben we op zen minst nog 1 reserve terwijl de andere in de was zit,..

    Beantwoorden

  4. Oh dat paniekgevoel, vreselijk hè! En ze vinden echt de gekste verstop- of vergeetplekjes voor hun pluchen schatten!

    Beantwoorden

  5. wij hebben onze olifant in VIERVOUD: één in de creche, één bij oma en opa, en twee thuis en ze zijn al allemaal héél goed van pas gekomen!! En toen Jools het begon door te hebben (omdat de ene al héél versleten was en de andere niet) heb ik gewoon uitgelegd dat dat het “zusje van olifant” was die kwam helpen als olifantje ziek was (lees: ondergekotst door haar) of “op vakantie was” (lees ergens vergeten of tijdelijk misplaats)….🙂

    Beantwoorden

Geef een reactie

