Zoektocht

De zoektocht naar een schooltje voor Luka is begonnen… Ok hij begint er pas aan in september maar nu heb ik tijd om alle sites van onder tot boven te bekijken en een schifting te maken. Die zou ik dan met T willen bezoeken en dan een keuze maken… t klinkt toch makkelijker dan gedaan merk ik nu… zo een schooltje is belangrijk, je kind moet zich er goed invoelen en zelf moet je er ook volledig achter staan vind ik.

Dus lees ik nu schoolreglementen en visies (van sommigen gaan mijn haren recht staan!) en vraag ik wat rond… Waarop hebben jullie vooral gelet bij het zoeken van een schooltje?

7 responses to this post.

  1. Posted by Caroline on januari 10, 2012 at 5:52 pm

    bij ons ging het erom dat er een beetje van discipline was,en we hadden maar 2 keuzes,de staatsschool of bij de nonnekes.
    Het zijn de nonnekes geworden en er nooit spijt van gehad,als ik zag wat er rondliep op die staatsschool,met alle respect voor die mensen é,en beiden hebben er school gelopen tot het middelbaar.

    Beantwoorden

  2. Gewoon zelf langsgaan. De aankleding van de klassen, het verkeer in de gangen en de uitleg van de medewerkers zeggen veel meer dan een website of een hippe visie op papier. Ik heb mijn vooraf gevormde mening vaak moeten bijstellen!

    Beantwoorden

  3. Hier met exact hetzelfde bezig😉 Gisteren 2 scholen gebeld voor meer info, de school hier in het dorp en die in de gemeente waar J. naar de crèche gaat. En binnenkort gaan we die allebei eens bezoeken, met al onze vragen overstelpen en dan beslissen.

    Beantwoorden

  4. … of je kiest de school waar de mama al werkt. Maakt het makkelijk.🙂

    Alle gekheid op een stokje: Luka moet centraal staan. Ik zou er met hem heen gaan en zien waar hij zich het beste voelt.

    Beantwoorden

  5. bij ons: bereikbaarheid, geen te grote klassen, persoonlijke aanpak, dorp-gevoel, info van andere kindjes die er schoollopen. Het is het schooltje in Hingene geworden, waar we nu nog wonen.

    Beantwoorden

  6. Posted by Griet on januari 12, 2012 at 12:00 pm

    we hebben vooral veel vragen gesteld, redelijk veel scholen bezocht en gekozen voor de school die een combinatie was van een goed gevoel en een aantal practische overwegingen. We hebben rekening gehouden met:
    – mogen ze nog slapen over de middag/in de namiddag? is er een afzonderlijk slaapklasje?
    – hoe groot zijn de klassen?
    – moeten ze volledig ‘droog’ zijn? mogen ze nog een pamper dragen (en wordt die dan ook ververst)?
    – is er opvang voor- en naschool, op woensdagnamiddag, tijdens de schoolvakantie?

    Beantwoorden

  7. Goh ik kon ‘kiezen’ tussen een methodeschool en een gewone stadsschool, heb beide bezocht en ik heb eigenlijk de methodeschool gekozen omwille van de mooie nieuwe ruime klaslokalen, de zeer uitgebreide opvangmogelijkheden voor-na school en tijdens vakanties en vooral omdat op die school élke juf in wiens klas we binnenkwamen tijdens de rondleiding zich efkens kwam voorstellen en zelf kort vertelde wat ze belangrijk vond in hààr klas. in de andere school kreeg ik een kort knikje vd meeste juffen en dat was het. Op voorhand zou ik op basis vd website etc voor de andere school gegaan zijn… Eens op bezoek gaan kan uw ogen dus idd doen opengaan. Ik heb nog geen seconde spijt gehad van mijn keuze! Veel succes!

    Beantwoorden

Geef een reactie

