Oudejaar

Eerst en vooral… Een fijn 2012 voor iedereen! Voor mezelf wens ik een gezonde, rustige baby… voor manlief een prachtig project dat verder bloeit als nooit tevoren en voor Luka een leuke voorzetting van zijn fijne leventje dat hij met ons deelt!
Al een paar jaar (met een paar uitzonderingen) trekken wij er met z’n tweetjes op oudejaar op uit… geen zware feestjes voor ons, maar een lekker etentje en daarna een hotelkamer met een jacuzzi. Dit jaar kozen we voor Rotterdam, niet te ver en we passeren Antwerpen waar Luka oudejaar kon vieren bij mijn ma. Een rit van 2 keer een uurke is zeer aangenaam en we zijn toch in t buitenland. Rond 15u kwamen we aan in het Inntel hotel waar we een kamer op de 6de verdieping kregen met uitzicht op de Erasmusbrug vanwaar het vuurwerk om middernacht werd ontstoken.  Een strakke (misschiens iets te kaal) kamer met een bubbelbad en een sunshower (niks voor ons eigenlijk maar die zat bij dat bubbelbad). Na een beetje rusten, een drankje met bitterballen in de bar maakten we ons klaar om naar ons restaurant te gaan. Het is trouwens niet eenvoudig om een restaurant te vinden dat open is op oudejaarsavond in Rotterdam, alle restaurants die we contacteerden bleken gesloten te zijn of boden een diner in buffetvorm aan wat ons minder aansprak.  Tot ik bij het Stockholm restaurant kwam dat werd gegeven als tip van een ander restaurant dat gesloten was.  Enkel hun restaurant was open, dus het drukke bar gedeelte viel weg en hun menu kaart zag er lekker uit.  Na 2 telefoontjes heb ik gereserveerd op goed geluk want een menu was er nog niet, daarvoor was ik veel te vroeg natuurlijk. Toen we toekwamen was de eerste indruk heel goed, gezellige sfeer, loungy tinten en fijne muziek deden er veel aan. We konden kiezen uit een 3 of 4 gangen menu, en elke gang had vis of vlees.

Voorgerecht

Tartaar van zalm en scampi met zure room
of
Ganzelever met toast en slaatje (klonk beter op t menu hoor)

Tussengerecht

Vissoepje met gebakken coquilles
of
stoofpotje van rund (speciale naam) en krieltjes

Hoofdgerecht 

Entrecote met dikke frietjes en looksausje
of
Zeebaars met risotto van knolselder met schorseneren, gekonfijte rode ui en portosaus

Nagerecht

Chocoladetaart met champagnegelei
of
geen flauw idee, ik heb niet verder gelezen🙂

Als voorgerecht kon ik voor een pompoensoepje kiezen aangezien de 2 keuzes rauw waren en ik die niet mag eten. Manlief koos de tartaar van zalm en vond hem heerlijk. Vrij snel daarna kregen we ons stoofpotje (man ik vond het zo lekker!) en vissoepje (waar T graag nog een portie van wou eten). T is trouwens iets typisch Nederlands denk ik dat de gangen zo snel achter elkaar komen, hier zit er meestal wel wat tijd tussen 2 gangen (soms wat veel zelfs), maar hier volgenden de gerechten snel na elkaar, ietske te snel zelf, maar niet storend. De zeebaars die ik koos als hoofdgerecht was zalig gebakken en ik vond de smaken echt lekker. Ook het vlees werd gesmaakt aan de andere kant van de tafel. De chocoladetaart was voor mij eigenlijk niet meer nodig, hoewel die paar schepjes die ik ervan had at wel lekker waren.
Mijn op goed geluk gekozen restaurant bleek dus een schot in de roos en ik kan je verzekeren, de rekening was helemaaal niet hoog!

Tegen half tien vertrokken we terug naar t hotel, iets wat een fijne wandeling langs het water moest worden werd voor mezelf een wandeling door de hel.  Ik kreeg na een paar meter enorme steken onder mijn middenrif en kon geen stap meer zetten zonder luidop de kermen en er liepen zelfs tranen over mijn wangen van de pijn.  Door dikwijls te gaan zitten onderweg zijn we in t hotel geraakt en ben ik direct met een keiharde buik moeten gaan liggen… Ik ben nog maar 12 weken ver, harde buiken lijken mij eigenlijk nog wat vroeg… Ik heb me tot aan het vuurwerk in bed gelegd en gerust, niet echt het meest romantische einde van een toch wel fijne avond.
Om middernacht hebben we ons toch in de loungzetel voor het raam gelegd en van daaruit konden we genieten van een prachtig vuurwerk, zonder dat we tussen die zotte/zatte Nederlanders  (die echt overal vuurwerk aansteken) moesten staan.

De avond verliep niet volledig volgens plan, maar ik vond hem toch fijn🙂

One response to this post.

  1. Leuk concept, zo oudejaar vieren! Dat moet ik onthouden!

    Ook voor jou de allerbeste wensen voor het nieuwe jaar! Dat 2012 een jaar vol liefde en geluk mag worden!

    Beantwoorden

Geef een reactie

