Thee

Ik ben een thee-mens, al zolang ik mij kan herinneren drink ik ’s morgens een tas thee. Neen, geen koffie voor mij, toen ik 14 was bleek dat ik er migraine van kreeg, sindsdien heb ik nooit nog koffie aangeraakt.

Thee dus, s morgens graag een jasmijn, earl grey of een combinatie van de 2… een tas of 2 a 3 graag.  Als ik ga lunchen graag een linde thee na mijn eten… en bij een stukje taart in de namiddag graag een fantasiethee zoals de kokos-ananas thee die ik kocht in Arnhem van Simon Lévelt…

Geen munt, rozebottel of bosvruchten/orange thee voor mij… Wel een lekker ruikende walm waar ik bij wegdroom…

Thee, ik kan er zo hard van genieten!

6 responses to this post.

  1. Ik ben een thee-mens in fases. Nu ben ik in zo’n thee-fase, wss omdat ik nu vaak thuiswerk en ik verslaafd ben aan verse thee (dus geen theezakjes, de enige thee-optie op’t werk). ’s Ochtends een tasje koffie (om wakker te worden, al zou ik English breakfast tea met melk ook wel appreciëren), in de namiddag – wanneer ik het koud krijg van stil te zitten – een tasje gemberthee met citroen en ’s avonds in bed nog een tasje kamillethee samen met een goed boek. En als een echte dwangneuroot, van zodra mijn laatste slok thee genomen is _moet_ ik gaan slapen.

    Het nadeel van verse thee is wel de afwas achteraf. Toch als je telkens vergeet dat je de theekruiden uit de houders moet halen en altijd pas tot dat besef komt wanneer je tijdens het afwassen dat ding open doet. Goedja, een afwasbak die naar thee ruikt vind ik eigenlijk zo erg nog niet.

    Beantwoorden

  2. Ik ben ook geen fan van rozebottel. Mijn favoriet is Prince of Wales tea, die je in bulk of in builtjes kan kopen van Twinings (zwart etiket). Dat is hele zachte, pure thee zonder vreemde smaakjes.
    Of Lapsang Souchong, gerookte thee. Maar dat is de eerste keer even wennen…

    Beantwoorden

  3. Ik schakel zelf meestal seizoensgewijs. Tijdens de zomer/herfst drink ik beduidend meer koffie dan thee, terwijl ik in de winter/lente eerder voor thee zal kiezen dan koffie.
    Rode vruchten tout court zijn een no go voor mij, ik vind ze te zoet, te plakkerig, te onecht. Persoonlijk ben ik heel erg fan van de Marokkaanse thee van Lipton en op z’n tijd een echte “english tea” uiteraard. Ik heb ook nog zo’n bloembolthee liggen, maar ik durf hem niet gebruiken omdat ik de juiste gelegenheid niet vind🙂

    Beantwoorden

  4. Rooibosthee en koffie gaan bij mij per liter!

    Beantwoorden

  5. Ik ben ook geen fan van smaken zoals rozebottel. Mijn favorieten zijn Linde, Camille, Earl Grey en Rooibos.
    Ik denk dat ik voor de feestdagen is een grote bestelling ga doen bij TeaTower en ineens een voorraadje kopen voor de hele familie🙂 Ze hebben écht superveel smaken!

    Beantwoorden

  6. Hier ook een thee-fan, al drink ik ook graag een goed gemaakte koffie(i.e. een espresso, een Belgische, niet zo’n klein Italiaantje ;-))
    Ik ging ooit eens naar zo’n voordracht over thee – met proeverij uiteraard – en toen ben ik het pas echt beginnen te appreciëren en experimenteren. Losse thee doe ik meestal in zo’n wegwerpzakjes, handiger dan die houdertjes. M’n favorieten blijven Earl Grey, Darjeeling en een mengeling die “Sweet Dreams” heet (😉 ) Ik kan ook wel genieten van zo’n vruchteninfusies, maar dan uit een theewinkel, die echte gedroogde stukjes fruit.
    Laatst bracht ik hibiscus (karkade) mee uit Egypte. Geen thee maar bloempjes in feite, een infusie dus. Heerlijk.

    Beantwoorden

Geef een reactie

