Club 69 – Kasabian

Als eeuwige Studio Brussel luisteraar had ik al verscheidene concerten in Club 69 de revue weten passeren… Voor de mensen die het concept niet kennen, Studio Brussel organiseert een concert in de Marconi studio (zeer klein zaalken) waar 69 duo-tickets voor worden weg gegeven. Je kan geen tickets kopen, enkel winnen. Er zijn al een hoop grote en minder grote artiesten komen optreden Moby oa en deze keer was het de beurt aan Kasabian. Kasabian, 4 mannen uit Leicester hebben een nieuwe plaat “Velociraptor” uit en kwamen in Club 69 een concert spelen. Ik had ze nog nooit live gezien, ik had enkel nog maar luidkeels meegezongen in mijn auto (ja in mijn auto wordt ongelofelijk veel “gezongen”, leutig dat ik dat vind) dus zo een Club 69 optreden zag ik wel zitten. Ook @prpincess leek dat idee te hebben en lanceerde meteen een oproep op twitter om iedereen aan te sporen om tickets te winnen voor dit toch wel exclusieve optreden. Ik reageerde meteen dat ik met plezier mee ging en de oproep werd aangepast zodat hij van ons beide uitging. Hij werd geretweet en zo opgevangen door @sonymusicBE die 4 tickets voor deze show uitdeelden, Sarah en ik waren 2 van de 4 gelukkigen. Ik moet u er geen tekeningske bij maken dat we al op onze stoel stonden te dansen toen we dat mailke ontvingen :-) Iets dichter naar de datum kreeg ook @elke_poon en @dominiek_be de vraag of ze een avondje Kasabian zagen zitten en zo waren we met 4🙂

Gisteren door de regen naar Brussel gereden, beetje moe en ziekjes maar wel met volle goesting, daar toegekomen moesten we nog even buiten wachten voor we binnen mochten op de VRT waar we via de Studio Brussel studios in de Marconi studio werden ontvangen met een drankje erbij.  Leutig zaalke man! Klein, maar genoeg plaats voor 138 man, en dicht da ge bij t podium staat, zonder daar uren op voorhand te moeten afzien gelijk op een festival.  Met een beetje vertraging begonnen de mannen eraan en meteen boenk erop met “Days are forgotten“, man wat een geluid, wat een stem, wat een man🙂 Ik moet zeggen die zanger straalt eigenlijk gewoon sex uit (kijken mag he). Het ene na het andere nummer werden met een grote klasse gespeeld en goed bevonden door ons allemaal! Volledige setlist vind je hier trouwens… Tom Meighan (de zanger) vond de naam Club 69 wel een zeer bizarre naam, hij vroeg het publiek zelfs of er na t optreden dan een grote orgie was waar iedereen dan even een standje 69 deed, hij kon er niet van over🙂  Buiten de bekende meezingers vond ik Switchblade Smiles het beste nummer, ik hou wel van een stevige gitaar en heb mij er nog eens volledig op kunnen uitleven🙂

T was lang geleden dat ik nog eens naar een concert was geweest, te lang merk ik nu, want zo een concert geeft mij zoveel energie! Ik ga er terug wat inplannen denk ik en er vollenbak van genieten🙂 T volgende geplande concert is Rammstein, maar moest er nog iets leuks passeren pak ik het met plezier met 2 handen aan🙂 Bedankt @sonymusicBE om mijn muziekvuurke weer aan te wakkeren!

Geef een reactie

