Tempur bed – de evaluatie

Wij hebben nu bijna 2 maanden een Tempur bed met alles erop en eraan, tijd voor nekeer een kleine evaluatie te schrijven dus…
Het heeft even geduurd voor ik gewend raakte aan het “inzakken” van de matras al je erop ligt, maar nu ben ik dit helemaal gewoon en vind ik het zelfs een zeer fijn gevoel🙂  Als friemelgat heb ik geen last van het keren van positie, hoewel ik dit in mijn slaap nu veel minder doe dankzij deze matras.  Waar ik zelf wel nog problemen mee heb is met op mijn buik liggen… doordat je wat in de matras zakt ligt mijn hoofd veel te hoog op mijn kussen… ik voel mij helemaal verkrampen in die positie en smijt mijn kussen dan omhoog tegen de hoofdsteun.  Maar als ik mij dan weer draai op mijn zij dan heb ik mijn kussen weer nodig en moet ik het weer pakken… Hier voor zou ik nog een oplossing moeten zoeken, een ander kussen waarschijnlijk maar ik had dit kussen nog maar net voor we beslisten dat we een nieuw bed gingen kopen en t was niet goedkoop dus doe ik nog maar een tijdje zo verder😉

Wij hebben 2 aparte matrassen en 2 lattenbodems (vaste), wel dat van die 2 aparte matrassen zou ik niet aanraden, gewoon omdat ik graag tegen T lig en je de spleet toch voelt, ook al beweerde men van niet.

En dan hebben we nog de opwarming van de matras, omdat manlief graag met zijn voeten in bed wou liggen kozen wij voor een matras die 2m10 lang is en waardoor de keuze voor een onderlaken zeer beperkt waren (ons bed was een paar weken voor de voorziene datum al leverbaar) en ik dus voor een laken van stretch dat maar 2m lang was moest kiezen… Zo een stretch laken heeft het voordeel dat je bed nu eens nooit koud aanvoelt als je erin gaat liggen.  Das echt zalig, nooit 5 minuten gelijk een onnozel kieken liggen bewegen in uw bed om het warm te krijgen, gewoon neerliggen en ontspannen.  Dat heeft natuurlijk ook als gevolg dat je ook lekker warm blijft de hele nacht door.  Ik geef enorm veel warmte af, T noemt mij altijd zijn stoofke omdat ik echt warmte afstraal en dat kruipt natuurlijk in de matras.  Maar ik had het ook te warm op mijn andere matras en door een voet vanonder mijn deken te zwieren is dat “probleem” opgelost.

Ik ben er content mee, maar ben zou ik minder content geweest zijn met een boxspring bed en een goeie matras erop? Ik denk het niet, maar door de superpromo die we konden afdwingen voor ons bed had we dat nooit voor die prijs kunnen kopen😉

Geef een reactie

