Dagelijkse kost

Ik ken Jeroen Meus zijn programma vooral dankzij Ninfje… zijn grootste fan volgens mij, in haar weekmenu is er altijd wel iets van hem te vinden en als je raad vraagt op Twitter ivm een gerecht zal Jeroen je via haar wijze woorden steeds helpen🙂  Maar zelf kijk ik niet, het programma speelt zich af op een uur dat mijn tv niet aanstaat.  Het boek ben ik ook dikwijls voorbij gelopen in den Delhaize, niet gekocht nee, want ik heb een hoop kookeboeken en ik raak dat eigenlijk niet aan… Wat ik wel doe, als ik eens een receptje volg, is het opzoeken op t internet en het naast mij leggen op de ipad, zo een vettig vingerke kuis je makkelijker af van een ipad dan van een kookboek.
Dus toen ik een tweet voorbij zag komen dat er een ipad app was voor dagelijkse kost heb ik geklikt en kwam ik bij een wedstrijd uit van The Mobile Revolution.

De kans om met de ipad app van Dagelijkse Kost te werken pakte ik met 2 handen want hier thuis geldt er een “we betalen niet voor apps”-policy. En ik won! Ik kreeg een code waarmee ik de app gratis kon downloaden uit de itunes store (aangezien dit de eerste keer was heb ik toch wel ffkes moeten zoeken om te zien waar ik dit kon doen – onderaan het scherm in de app store voor de geintresseerden).  Ik heb er wat in “gebladderd” en werd direct gepromoveerd van bordenwasser naar hulpje in de keuken🙂 Ik ben geen kookfanaat, eten wel, koken iets minder (en dat is een understatement, ik doe het niet graag).  Maar de receptjes zien er lekker uit, dus besloot ik om vorige week (met een week vertraging wegens een zieke Luka) om een oerklassier klaar te maken: Stoofvlees met verse frietjes!  Handig aan de app is dat je een lijst met ingrediënten krijgt en je kan aanvinken wat je nog moet kopen en dat mail je dan naar jezelf waardoor je meteen je boodschappenlijstje bij de hand hebt.  Mijn eerste keer koken met Jeroen was niet echt een succes, maar dat heeft meer te maken met de kok dan het recept en de uitleg😉  Maar ik geef niet op, morgen of donderdag maak ik nog iets uit zijn “boek”, iets gemakkelijker, een pasta ofzo🙂  Er zitten trouwens ook een hoop filmpjes bij die “basis”dingen zoals bechamelsaus maken ed uitleggen voor kookklunzen als ik🙂

One response to this post.

  1. Blijven oefenen, want er staan superlekkere dingen in! Probeer zeker eens de groententaart (met gegrilde groenten). Wij hebben vandaag de Hutsepot gemaakt uit het 2e boek, zalig lekker!
    Ik kook trouwens ook niet zo graag, maar de laatste tijd begin ik er meer en meer plezier in te krijgen. Er is dus nog hoop😉

    Beantwoorden

Geef een reactie

