Oud Sluis

Die 10 jaar samen en 5 jaar getrouwd hebben we op gepaste wijze gevierd…  Vorige jaar op 1 september kon men reserveren in Oud Sluis voor 2011 en dat heb ik dan ook direct gedaan (met de fax dan nog! :-))  Zaterdag 13 augustus om 19u werden we verwacht in Oud Sluis.

Hoe dichter de datum kwam, hoe meer ik er naar uitkeek, maar ik werd er ook zenuwachtig van… Ik ben namelijk een puur natuur meisje (of madam gelijk ge wilt), ik schmink mij nooit, brush mijn haar niet en heb geen kleedjes in mijn kast hangen die ik enkel bij speciale gelegenheden draag (buiten mijn trouwkleed dan maar dat leek mij niet comfortabel ;-))  Zodus vroeg ik het eens op Twitter en kreeg te horen dat het niet te speciaal hoefde te zijn.  Ik naar den Di om schmink (mijn aankopen bleken dan niks voor beginners te zijn volgens experten) en na de opmerking van manlief deed ik enkel wat bruine mascara op, een kleedje aan met een kettingske (dat eigenlijk wel nekeer mag opgeblinkt worden, zo dikwijls draag ik dat) en een paar hakken.

Voor we vertrokken naar Sluis zochten we adres op van ons hotel… maar toen we nergens een bevestiging van het hotel vonden, kwamen we tot de conclusie dat we geen hotel geboekt hadden… Dan maar snel de laatste kamer geboekt in een hotel op 800m van het restaurant (#auw in de portemonnee).

Om 19u stipt stonden we aan de deur van Oud Sluis… Moest ge het logo niet herkennen, je zou er gewoon voorbij lopen eigenlijk, het is geen opvallend restaurant langs de buitenkant.  We werden vriendelijk ontvangen en naar ons tafeltje gebracht, het beste tafeltje van het restaurant trouwens en ik mocht plaats nemen in een zeteltje vol met kussens.  Ik voelde me meteen mevrouw de koningin, het zat zalig en ik had uitzicht over heel het restaurant.  Het interieur is strak, maar zeer warm… Wit-zwart en veel lacobel glas wat wij ook een aantal keer gebruikt hebben in ons huis.

Wat ook direct opvalt is de losse sfeer, geen stijfdoenerij, ik voelde mij meteen op mijn gemak, tot de gastheer aan de tafel kwam en vroeg wie er allergisch was aan tomaten… Ik zakte gewoon door de grond.  Ok ik lust geen tomaten, maar in zo een rastaurant eet ik alles. Niet dus want ze ging er rekening mee houden. Snel maar een glas champagne (ja hij heeft ook zijn eigen champagne) besteld en begonnen aan een schitterende avond. We hebben echt genoten van alle het eten dat op tafel kwam en de heerlijke (toch soms wel zeer speciale) wijnen die perfect bij het gerecht pasten.  Nee foto’s heb ik er niet van getrokken, welja eentje, van 1 van de desserts

Zie je het goud blinken? Wel dat goud kwam meerdere keren voor in de gerechten, ik ben dus meteen weer wat meer waard nu ik dat heb binnengespeeld🙂

Het was een schitterende avond, alles was tot de puntjes af en overheerlijk… We zijn nog jong, dus ik hoop dat we hier in de toekomst nog eens komen eten, want het was elke cent waard!

4 responses to this post.

  1. Oh leuk, dat wil ik ooit ook es doen! En ‘k zal dan best ook maar niet vermelden dat ik eigenlijk geen tomaten lust. Alhoewel, als ik de gastheer daarmee tot aan mijn tafel kan lokken.😉

    Beantwoorden

  2. in 2013 zijn wij 10 jaar getrouwd, lijkt me heerlijk om net hetzelfde te doen, wanneer zou ik dan moeten reserveren om op tijd te zijn?😉

    Beantwoorden

Geef een reactie

