onrust in t hoofd

Heel blogland blijkt zwanger te zijn of net bevallen… allemaal van tweede, derde of zelfs vierde kindje… En dan begin ik weer harder te denken aan, moeten wij ook voor een tweede gaan of bij eentje blijven…  T is allemaal goed gegaan (ok geen fijne zwangerschap en van een roze wolk is er al zeker geen sprake geweest), maar ik was in t begin zo bang dat L ging wenen en ik hem niet stil zou krijgen, ik werd zelfs zot van het geween…

Als hij niet goed in zijn vel zit (sprongske, spurtje, tanden, give it a name), dan denk en zeg ik, geen tweede!  Maar na een weekend zoals net voorbij is denk ik, goh een broertje of zusje voor L, t zou wel zeer fijn zijn… Maar dan komt mijn rationele ik weer boven en zegt me, kan je dit wel aan, een tweede… Aaaarggghhh ik word zo wat zot van mezelf op dat vlak…

10 responses to this post.

  1. oh maar als Lou een slechte nacht of dag heeft denk ik ook waar ben ik in godsnaam aan begonnen. En Ik heb ook al meer dan 1 traan gelaten door twijfels. Maar nog veel vaker weet ik dat alles goed komt en dat mijn 2 kindjes veel aan elkaar gaan hebben

    Beantwoorden

  2. Je moet gewoon je hart volgen denk ik dan, en doen waar je je goed bij voelt

    Beantwoorden

  3. Geef het nog wat tijd, ik heb ook lang met zo’n twijfels gezeten. (En nu het zover is slaat de schrik terug toe!)

    Beantwoorden

  4. Er bij stilstaan en twijfelen is goed, maar je mag het ook niet overanalyseren vind ik.

    Ze blijven ook niet klein he. Nora en Marie schelen 17 maanden en de eerste maanden was dat héél erg druk, dat geef ik toe. Maar tegen dat Marie een half jaar was en goed doorsliep werd het gemakkelijk(er). Vooral omdat ze elkaar heel goed entertainen. Nu nog trouwens. Dat is het grote voordeel aan meerdere kindjes, vind ik: dat ze altijd een speelkameraadje hebben. En de vermoeidheid en slapeloze nachten zijn van voorbijgaande aard he. Dus enkel daarvan mag je je beslissing niet teveel laten afhangen, vind ik persoonlijk.

    Beantwoorden

  5. Heel herkenbaar, die twijfels😉 Je mag een beetje nadenken, dat moet zelfs, maar je moet vooral je hart volgen en doen wat jij denkt dat het beste/leukste/meest ideale is.

    Beantwoorden

  6. Oh zo herkenbaar…😉

    Beantwoorden

  7. Tijd brengt raad. Twijfelen is goed. Of je al dan niet voor een tweede (of derde of… ) kindje gaat, dat is niet iets dat je (jullie) “zomaar” beslist(sen). Ik ben dolblij dat ik 2 kids heb. Zoals Tamara zegt, ze kunnen elkaar goed bezighouden, er is altijd een speelkameraadje in de buurt. Maar het is natuurlijk wel veel drukker met twee. Ze maken ook wel (meer dan) eens ruzie.
    Ik zelf had wel twee zorgeloze zwangerschappen. En zoals veel mama’s was ik veel rustiger en minder bezorgd bij het tweede kindje. Ik vind het ook verrassend en leuk te zien hoe verschillend die twee van mij zijn. Je komt er vast wel uit. Niet te veel piekeren. Denk vooral aan wat je zelf wilt en laat je niet te veel beïnvloeden door wat anderen denken.

    Beantwoorden

  8. inderdaad niet te veel bij nadenken hoor. Als jullie beiden aanvoelen dat jullie er nog wel eentje willen moet je er vooral niet te veel en hard over nadenken ook niet, want het zal altijd een beetje scary en misschien toch niet helemaal het ideale moment zijn. Op een bepaald moment moet je gewoon denken: doen! we zien wel….

    Beantwoorden

  9. Posted by _zimmie_ on juni 16, 2011 at 7:58 pm

    Bij ons zit er 5 jaar tussen de 2 jongens. Als ik dat kon veranderen, onmiddelijk!
    Speelkameraden, ja, maar ook een enorm leeftijdsverschil en dat merk je. De kleinste heeft van de ‘levenswijsheid’ van zijn oudere broer geprofiteerd, maar toch zou hun spel zoveel beter gaan als ze minder scheelden. Minder ‘zwijg snotneus’ vs ‘gij zijt mijn vader niet hé’-discussies onder elkaar op minder goeie momenten.
    Dus … niet te lang twijfelen hé.😉

    Beantwoorden

  10. Ik zou zeggen: ga ervoor! Mijn broer en ik schelen bijna 9 jaar en dat is echt niet leuk. In het begin is het waarschijnlijk zwaar, maar wat is er leuker voor een kind dan àltijd een speelkameraadje in huis te hebben?

    Beantwoorden

Geef een reactie

