21 mei New York

Nadat we s nachts werden gewekt door onze stille buren die zachtjes fluisterden werd ik om 3u30 wakker… om 4u was ik klaar wakker en zat ook manlief rechtop.  Na alle info over New York nog eens te hebben doorgenomen en een douche vertrokken we rond 6u richting Battery Park met de metro… De metro die vlak aan ons hotel lag bleek heel t weekend gesloten wegens onderhoud, maar gelukkig was er een andere lijn 2 blokken verder.  Het plan was om naar het vrijheidsbeeld en Ellis Island te varen maar om daar nu een paar uur voor aan te schuiven hadden we geen zin, dus bekeken we mevrouw liberty vanop de kade en genoten we van de rust en het zonnetje in het park.

De zeelucht geeft je honger dus op zoek naar een ontbijtcafeken… Wel ik ben daar jaloers op, ze hebben daar een echte ontbijtcultuur, maar dan in take-away vorm, overal kan je creaties met eieren krijgen om mee te nemen en natuurlijk grote koffiebekers (en thee) om mee te nemen… We kwamen al snel voorbij Cafe Casano (38 west street NY 10004) een tof “Italiaans” eetbarke waar we ontbeten om zo verder te wandelen naar ground zero… de nieuwe toren stond nl recht voor ons… Ok t is een bouwwerf, maar de gedachte dat hier 10 jaar geleden nog 2 zeer grote torens stonden en dat daar dan een vliegtuig is ingevlogen maakt je gewoon stil en nederig… trouwens na het bezoek aan ground zero kijk je anders naar elk vliegtuig dat over de stad New York vliegt… Van Ground Zero vertrokken we naar Wall street waar er een filmset was opgesteld om zo terug naar Battery Park te wandelen. Van daaruit nog naar City Hall om daar de metro te nemen naar SoHo… wat een fijne buurt, helemaal ons ding (zotte huurprijzen ook!), daar een terrasje gedaan met de beste pancakes ever! (ik vind het bonneke niet meer dus ik kan het adres niet meegeven :() Daar nog wat op t gemak gewinkeld en dan richting hotel om voor de regen (want het zag er ineens donker uit en t voelde heel zwoel aan) eens in onze rooftop pool te duiken.  Daar viel het ons vooral op dat de meeste gasten in ons hotel Amerikanen waren, rijke Amerikanen die het personeel echt boertig en zelfs een beetje als slaven behandelde, echt geen grijntje respect hebben die mensen… Ik schaamde mij in hun plaats!

Een dutje (van 3u) verder zijn nog eens naar de Apple store gewandeld, dan de “mooiste speelgoedwinkel ter wereld bezocht”, wel dat viel serieus tegen… ik had zo eentje uit de boekjes verwacht, maar niks was minder waar… Dan terug naar t hotel en in de buurt op zoek gegaan om iets te eten (ons voeten vielen net niet van onze benen van de km’s die we hebben gewandeld die dag!).  We kwamen in het Primehouse restaurant terecht achter onze hoek waar we Oesters, steak en tonijnsteak aten en vooral lachten tot de tranen over onze wangen liepen… Het was een zeer fijne avond!🙂

Qua foto’s van deze dag heb ik hier enorm veel gebouwen staan, ik plaats hier een link van zodra ik ze heb gekuist en op flickr heb gezet.

2 responses to this post.

  1. Die speelgoedwinkel was inderdaad niet zo mooi, wel groot!

    Beantwoorden

  2. Cafe Borgia, Prince Street, Soho voor de beste pancakes evar.

    Beantwoorden

Geef een reactie

