20 mei 2011 – New York

Als de wekker afgaat in de week en er is nog geen Thomas De Soete te horen, dan weet je dat het vroeg is… Om 5u15 speelde er een liedje en kroop ik op t gemak uit bed om samen met manlief met de trein naar Zaventem te vertrekken🙂  Daarvoor sta ik met plezier wat vroeger op!
Treinrit verliep vlotjes maar bij het inchecken  vonden ze mijn ESTA niet in de computer, wel ik ben blij dat ik de avond voordien blijven zoeken ben tot ik mijn afgeprinte versie vond, ook al beweerden velen dat ik ze niet nodig had.
Op aanraden van velen vlogen we met Jet Airways.  En dan vooral omdat manlief graag een persoonlijk tv’ke wou hebben, wat ik zeker begreep.  De vlucht verliep perfect, er was veel meer beenruimte maar het inflight entertainment systeem viel eigenlijk toch wat tegen.  Ik vond het aanbod films niet echt de moeite (buiten 1 Franse film waarvan ik de naam kwijt ben), spellekes leken uit de beginjaren van de computer te komen… Tijd om het inflight entertainment 2.0 te introduceren zou ik zeggen😉

Rond half 1 plaatselijke tijd landden we in Newark International.  We besloten de trein te nemen naar Penn station en van daaruit via metro ed naar het hotel te gaan.  Trein was geen probleem, maar toen we in Penn station waren liepen we even verloren eens we terug boven de grond waren.  Het systeem van straten ed hadden we nog niet door (zonder kaart enzo) en bovendien stroomde de regen uit de lucht.  Na even heen en weer te lopen, beslisten we dan toch maar een taxi te nemen naar het Gansevoort Park Hotel.  We checkten in en kregen toen dit pareltje van een kamer te zien🙂

Na het uitpakken en de douche trokken we New York in.  We gingen van Park Avenue naar 5th Avenue en liepen die af tot aan Central Park (30 blokken!)  In New York kijk je vooral naar gebouwen, echt de pareltjes dat er daar tussen zitten, daar valt je mond van open.  Maar dan wel van de oude gebouwen, qua nieuwe gebouwen en skyline vond ik Hong Kong nog veel spectaculairder als ik eerlijk mag zijn.  Onderweg liepen we ook de Public Library binnen, moest er zo een pareltje in mijn buurt te vinden zijn ging ik daar met plezier een boek uitlenen, echt een van de mooiste gebouwen langs binnen!  De winkels op 5th waren ook zeer fijn om te bekijken, elk bekend merk heeft er wel een winkel met als kers op de taart de Apple cube aan Central Park.

Normaal wouden we ook nog het MOMA bezoeken maar aangezien ik bijna wandelend in slaap viel zijn we bij Uncle Jack een overheerlijke steak gaan eten en daarna kapot in een taxi gekropen.
Eerste indruk:  ik miste in het begin het echte Amerikaanse sfeertje, New York voelt heel vertouwd aan waardoor ik mij minder op vakantie in het verre Amerika voelde.  Ik zou er een paar jaar kunnen vertoeven, maar zeker niet voor de rest van mijn leven🙂

One response to this post.

  1. Posted by _zimmie_ on mei 28, 2011 at 9:55 pm

    Zijn jullie maar één (1) dag geweest? Nee? Waar is het vervolg dan! >;-)

    Beantwoorden

Geef een reactie

