Planckendael

Fijn was het mailtje dat ik kreeg om te vragen of ik het zou zien zitten om De Zoo of Planckendael te bezoeken om de actie van tuin van het leven te promoten.  Tuurlijk zei ik ja (zie mijn post hier) en dankzij jullie moest ik niet eens meer nadenken wat we moesten kiezen🙂  De reclame gaat dan wel over t feit dat abonnees vanaf nu een uur vroeger binnen mogen dan de andere mensen, maar dat zou voor ons iets te vroeg zijn vrees ik.  Tegen we opgestaan zijn, gegeten en aangekleed, petatjes en fruitpap klaar gemaakt hebben is het al 10u30 en toen moesten we nog vertrekken en een dik uur rijden.
Zondag voorspelden ze goed weer, dus vertrokken we met z’n 3’tjes richting Muizen.  Ik was nog nooit in Planckendael geweest of ik kan er toch niks van herinneren.

Ik was vooral benieuwd of Luka er iets aan zou hebben.  Of hij zou reageren op de dieren enz.
Well he loved it! Het eerste dier was een kameel en van zodra hij merkte dat het een echt dier was, kon zijn enthousiasme niet op!  Wijzen, met zijn armen zwieren, geluiden maken (ja roepen of spreken kan je dat niet noemen he).  Het was zo zalig om naar hem te kijken, nog veel leuker dan naar de dieren🙂
Op ons gemak deden we de continenten (ja t park is onderverdeeld in continenten) en in een ervan mocht je binnen bij de geitjes en kippen.  Luka werd nog enthousiaster en had totaal geen schrik.

Het zwarte geitje kreeg zeer veel aaikes, knuffels en kussen… t moet aanstekelijk geweest zijn want een ander meisje kwam ook kusjes geven aan de geit maar dat had haar vader duidelijk niet graag.
Het mooiste gedeelte is de giraffentuin, zeer mooi gemaakt en de weg ernaartoe geeft je een prachtig zicht op wel zeer mooie beesten.

Geen moment heeft hij gezeurd of geklaagd en pas op het einde viel hij in slaap.  Ik moet zeggen, Planckendael is echt een mooi park, wij komen hier zeker nog terug! Bedankt Adhese voor de ticketten🙂

Alle foto’s zijn hier te bekijken

5 responses to this post.

  1. wij trekken er morgen naartoe. Ik vraag me af wie er het meest zin in heeft de mama of Lou😉

    Beantwoorden

  2. Amai, mij mogen ze zo’n dingen ook wel’s vragen🙂

    Beantwoorden

  3. […] ook bij Tantetweet en bij Wim) AKPC_IDS += "2895,"; This entry was posted on Tuesday, April 26th, 2011 at 8:10 pm. […]

    Beantwoorden

  4. Van dieren gesproken. Een paar weken geleden en nog geen twee dagen nadat we uw vrolijke vogelhuisje hadden opgehangen in de tuin, besloot een koppel pimpelmezen er zijn residentie van te maken.
    En jawel, het gezin is intussen aangesterkt met jong vogelgebroed. We zitten hier ‘birdwatcher’ gewijze uren naar het aan- en afvliegen te kijken.

    Nog eens vreselijk bedankt voor het geweldige secret santa cadeau!

    Beantwoorden

Geef een reactie

