Oostende

Dit weekend werd mijn vader 60 jaar jong.  Hij wou hiervoor op weekend met zijn dochters.  Mijn zus kwam met Centerparcs af, iets dat wij niet zagen zitten dus zocht ik naar een alternatief waar we makkelijk met een 13 maander naartoe konden… We stelden Rotterdam voor maar dat zagen ze blijkbaar wat minder zitten.  Mijn zus wou naar Amsterdam maar dat is wel zeer ver voor een weekendje en op hotel wou ik niet kruipen met L.

Toen kwam @pieterhens met The Ostend guesthouse op de proppen.  Een weekendje naar de zee dat zagen we allemaal wel zitten.  Zeker als er een bubblebath en sauna in het huis aanwezig zijn🙂

Vrijdagavond vertrokken we na t werk richting Oostende, met een beetje schrik voor files, maar die zijn we gelukkig niet tegen gekomen.  Luka in zijn bed gestoken, bij ons op de kamer (eerste keer eigenlijk, buiten in de kliniek met de geboorte) en gourmet gegeten… Ik was bekaf dus niet lang erna lag ik ook in ons bed, in een prachtige kamer.  Echt alle 3 de kamers waren mooi afgewerkt, 2 ervan hadden zelfs een badkamer “on suite”.  We waren allemaal onder den indruk moet ik zeggen en dan waren we nog niet in de kelder geweest.

Volgende morgen naar de bakker gewandeld met L en meteen een aardbeientaart voor de jarige besteld, wat gegeten en met Tim en Luka in het bubblebath gekropen, zeer fijn.  De kelder had buiten het bubblebath ook nog 2 zitdouches (ik hoef nu persoonlijk niet te zitten in een douche) en een sauna (die we zondag uitprobeerden en goed keurden :-))  Tijdens de wandeling s middags kwamen we allerlei activiteiten van Vlaanderen Vakantieland tegen en op het centraal plein vroegen we meer info.  Alles bleek volzet voor zaterdag maar zondag kwamen er voor alles weer plaatsen vrij. We konden best onze bandjes al kopen om daar al niet voor te moeten aanschuiven.  Ik ben dan de volgende ochtend dik op tijd vertrokken om ons in te schrijven voor de dingen die we wouden doen maar toen ik aankwam bleken onze keuzes reeds volzet, ook al was de inschrijving nog niet open volgens t boekje, maar blijkbaar lieten ze iedereen reeds inschrijven die langs kwam, dan toch een beetje  ontgoocheld terug naar het huis gekeerd zonder de ticketten.

’s Middags met de jarige, Tim en Luka naar t strand getrokken waar L kennis maakte met zand en het vrij snel zeer fijn vond.  Terwijl wij petanque speelden kroop hij heen en weer in t zand en smeet het alle richtingen uit (dus ook recht in zijn eigen gezicht).  Een terrasje later terug naar huis om in te pakken terwijl de mannen naar de aankomst van de koers keken en we daarna huiswaarts keerden.

Als we nog eens naar zee gaan, wel ik zou dit huis zeker nog eens zien zitten🙂

Geef een reactie

