Verkeer

Ik word altijd een beetje ambetant als manlief zich ergert in het verkeer. Ik rij zelf nog niet zo lang rond met de auto, van 2007 ofzo (ff gekeken, 21/04/2006 blijkbaar)… en wat merkte ik vanmorgen op, ik begin me ook te ergeren aan het verkeer!

Eerst en vooral zou ik een wet willen stemmen (dat mag met dat noodcabinet zijn, t is nogal dringend) om elke voetganger, fietser of brommer verplicht een kerstverlichtingsjas te laten dragen gedurende de winter. Echt bijna geen enkele fietser of brommer heeft een werkend licht, iedereen draagt een donkere jas met een donkere broek en springt dan maar gewoon voor uwen auto zonder te kijken.  Zo een jas die op batterijkes of zonnepaneeltjes werkt zou de mensen zichtbaar maken.  Als deze lichtjes in elke jas die in de wintercollectie van 2011 geinstalleerd worden is dat probleem opgelost en zegt nu zelf, jullie houden allemaal van kerstverlichting dus t straat zal veel gezelliger worden.

Dan zou ik vriendelijk willen vragen aan de tractors, vuilkarren en mensen met van die autokes zonder nummerplaat om even te wachten tot 9u om rond te rijden, zo zal de spits iets vlotter verlopen.  Ja jullie moeten ook jullie werk doen, maar uitslapen is voor niemand slecht.

Ten derde, iedereen heeft 2 pinkers meegekregen toen ze hun auto kochten/kregen… Gelieve deze dan ook te gebruiken, altijd en overal! Ik passeer een paar ronde punten en elke keer is er wel iemand die niet pinkt waardoor ik voor pietjesnot sta te wachten om door te rijden… Dat moet toch makkelijk vermeden kunnen worden he.

Ten laatste, te traag rijdende mensen…  Mensen met een L of in een autorijschool mogen dat, die hebben een excuse… Mensen met een nummerplaat die begint met een cijfer die zouden beter de bus pakken, die zijn te oud om met de auto te rijden en al de andere, komaan, 50km/u is echt niet snel, daar moet ge zelfs niet voor met den auto kunnen rijden.

update: ok niet de nummerplaten met een nummer maar die met een nummer of letter te weinig, ge weet wel welke platen ik bedoel…

5 responses to this post.

  1. Posted by zomermaantje on februari 2, 2011 at 2:41 pm

    Elaba, 2 jaar geleden zijn ze begonnen met nieuwe nummerplaten uit te geven met nummers vooraan, waardoor ik sinds vorig jaar ook met een auto met zo’n nummerplaat rijdt.
    En neen, ik ben niet zo oud dat ge mij verplicht met de bus moet doen rijden ;0pp

    Voor de rest ben ik het compleet met u eens hoor😉

    Beantwoorden

  2. Mensen met een nummerplaat die begint met een cijfer die zouden beter de bus pakken. Excuseer?

    Ik heb die van mij nét een jaar en die begint dus ook wel met een (3 eigenlijk) cijfer hé! Is bijna 25 al te oud dan?😦

    Beantwoorden

  3. Ahja, en toen zag ik dat er al iemand gereageerd had! Oeps!

    En inderdaad, voor de rest: volledig gelijk!

    Beantwoorden

  4. Ik ben het op alle punten met je eens: stemmen die wet!

    Beantwoorden

  5. Mijn steun heb je ook, vooral voor die kerstverlichting🙂

    Beantwoorden

Geef een reactie

