Sneeuw

Wel ik wou er eerst geen blogpost over schrijven maar na gisteren doe ik het toch…  Ik hou van sneeuw, als ik binnen zit en ik zie al die sneeuw rondom mij dan kan ik daar enorm van genieten.  Maar deze liefde bekoeld snel als ik erdoor moet met de auto.  Dinsdag viel de eerste sneeuw en toen ben ik onderweg naar t werk terug gekeerd omdat het niet echt vlot ging op de baan.  Gisteren leek alles ok s morgens dus vertrok ik zonder er veel bij na te denken naar t werk in Zwijnaarde.

Dom van me, zeer dom… om 18u vertrok ik richting huis… om 21u30 was ik thuis… das 3 uur en een half voor 48km.  Moest ik nu gewoon traag naar huis gereden zijn zou ik er zelfs geen post aan wijden maar dat was dus niet het geval…  Ik heb eerst een uur gedaan van Zwijnaarde naar Wetteren en om 19u45 was ik eindelijk aan de crèche (nog eens bedankt lieve crèche-madam om mijn L niet in zijn maxi-cosi’ken op t voetpad te zetten want officieel was de crèche al toe).  Onze crèche bevindt zich op de flank van den “berg” waar ook de wereldbefaamde muur van Geraardsbergen zijn huisje heeft (toch een beke een steile heuvel dus)… en dat was dus het probleem he, ik geraakte niet meer vertrokken nadat ik L had ingeladen… slippend, pattinerend heb ik geprobeerd om boven te geraken… op een gegeven moment begon mijn auto serieus te stinken (er was al een olielampje enzo beginnen branden) en slipte ik tegen nen boord met mijn banden en had ik er genoeg van…  Tuurlijk vulden mijn ogen snel met tranen en belde ik manlief op, die zat in dezelfde file die ik reeds getrotseerd had, hij zou er binnen 20min zijn…  En daar zat ik dan op de achterbank in mijn auto met een 9 maander op mijn schoot (die eigenlijk al in bed had moeten liggen)  Binnen de kortste keren koelde mijn auto af en leek het mij beter gewoon ergens aan te bellen om daar te wachten op T.  Gelukkig deed er aan het tweede huis dat ik aanbelde iemand open (een Geraardsbergse vrijgezel in een nieuwbouwhuisje) waardoor we toch warm zaten…  Na een tijdje belde manlief dat hij bij mijn auto stond, hij ging hem draaien en we zouden zachtjes terug naar beneden rijden tot aan zijn auto want hij was te voet naar boven gekomen… Dus hup mijn auto weer in en t werd hem direct duidelijk dat hij totaal geen grip had die auto van mij (tsjein tsjein)…overgestapt in zijn auto en dan langs de hoofdbaan de oudenberg tegemoet gegaan.  We zagen al een vrachtwagen stil staan op de helling maar gelukkig was er net genoeg plaats (ik zou er zelf niet tussen gereden zijn maar T kan goed rijden, oef) om er via de pechstrook tussen 2 auto’s langs te rijden… toen zagen we dat de auto voor ons steeds trager en trager begon te rijden, niet echt de juiste manier om een berg over te rijden in de sneeuw… dus viel ze stil (allez ze slipte ter plaatse) en moesten wij ook stoppen… op de helling, t steilste stuk (echt zweten dak deed), toen heeft manlief zijn vervangwagen (ahja zijne volvo is dinsdag helemaal kapot gegaan en is nog geen jaar oud!) voorbij die madam gemanoeuvreerd en zijn we eindelijk boven geraakt, zo een pak van mijn hart… voor de eerste keer in uren wist ik dat we toch thuis gingen geraken!

Ik heb er dus niet van kunnen slapen vannacht he, mijn lichaam begint nu zachtjes aan te ontspannen… moesten we een bad hebben ik zou er een uurke gaan inliggen (maar t bad is er nog niet dus duurt dat ontspannen geraken iets langer)… ahja en met die sneeuw enzo heb ik dus ook constant bevroren tenen in mijn puma’s… iemand een idee waar ge moonboots (mag een ander merk zijn he) kunt kopen?

3 responses to this post.

  1. Oh wat een ellende, kan me goed inbeelden dat je lang onder de indruk was!

    En voor die moonboots, geen idee. Misschien in winkels genre AS Adventure? Ik ben dan weer op zoek naar thermische sokken (als die bestaan tenminste, maar dat moet gewoon! :)).

    Beantwoorden

  2. Posted by Caroline on december 2, 2010 at 2:52 pm

    amai,een rotavontuur om nooit meer te vergeten.
    Maar gelukkig zijn jullie drietjes toch veilig en warm thuisgekomen.

    En ja,moonboots kun je vinden bij AS adventure

    Beantwoorden

  3. Oh zeg, wat een verhaal. Gelukkig met een goed einde!
    Ik kruip ook echt niet graag in de auto als het gesneeuwd heeft.

    Beantwoorden

Geef een reactie

