Week van de smaak

Deze week was het week van de smaak… Ik had het eerlijk gezegd niet geweten moest de creche van Luka er niet het thema van de week van gemaakt hebben.  Elke morgen kreeg de mama of de papa die hun kindje afzetten iets te eten of te drinken.

  • ma: croissants, chocoladekoeken en een taske koffie
  • di: verse warme chocomelk
  • woe: cake (2 soorten)
  • don: bananenmilkshake (en dat op een nuchtere maag)
  • vrij: verse soep

Thuis heb ik er zelf ook een soort week van de smaak gedaan…  Aangezien we pas om 20u beginnen koken, laten we ons nogal snel verleiden om van take-away te doen.  Mijn voornemen in de week van de smaak was om een hele week vers te koken.  T is gelukt maar ik heb dus 1 keer om 21u staan koken en een keer om 21u30 (en eigenlijk vind ik dat er wat over maarja).

Wat aten we:

  • ma: spaghetti bolognaise (zonder tomaten voor mij)
  • di: mosselen met frietjes
  • woe: lamssneden met verse spinazie
  • do: varkenshaasje met spruitjes
  • vrij: chateaubriand met champignonnekes en dauphinois

Allemaal zeer lekkere dingen, ok niet al te gezond maar t zal toch beter geweest zijn dan frituur of pizza, niet?

5 responses to this post.

  1. Amai zeg, zo’n tof idee van die crèche!
    Maar wat ik me wel afvraag bij je weekmenu: hoe maak je spaghetti bolognaise zonder tomaten :-)?

    Beantwoorden

    • Posted by Tante Tweet on november 20, 2010 at 12:47 pm

      hehe ik stoof voor mezelf alle groentjes zonder de tomaatjes, doe er de gehakt bij en dan een beke room of olie. Manlief krijgt echte met tomaat hoor

      Beantwoorden

  2. Inderdaad een super idee van de crèche! Vooral de maandag, zo had ik ook mijn werkweek willen starten!😉

    Beantwoorden

  3. Wij staan toch ook bijna elke dag pas om 20u30 achter onze potten hoor… Al durf ik soms te denken dat dat misschien toch niet zo gezond is. Waar is de tijd dat ik thuis kwam van school en er om 17u gegeten werd?

    Beantwoorden

Geef een reactie

