#BGGD37 Dolce Gusto brunch

Ik heb me onmiddellijk ingeschreven toen ik las wat de volgende BGGD inhield.  3 gerechtjes klaarmaken met de hulp van gekende koks (mja ik kende er niemand van maar ze konden koken dus das t belangrijkste ;-)), met afsluitend een klein wedstrijdje waar nog een prijs mee te winnen was.  Er zouden ook foto’s genomen worden voor één van de meest glamoureuze magazines allertijden.

Dat laatste maakte dat ik manlief gisteren een hele namiddag meesleurde door de regen om een kleedje te vinden… als ik op een foto in een boekske zou staan, dan liefst met een schoon kleedje aan!  Na een hele middag winkel in, passen en met lege handen winkel uit te lopen toch 2 kleedjes gevonden bij Brooklyn (met dank aan @mdevrieze voor de tip).

Het weer kon me vanmorgen niet tegen houden en ik vertrok op tijd naar Brussel.  We werden om 10u30 bij Mmmmh verwacht en ik was ruim op tijd🙂 Wat een winkel seg, als ge iets wilt dat met koken te maken heeft, dan vind je het zeker daar!  Om te beginnen kregen we een keukenschort (ik heb gekozen voor de paarse, als kleuraccent in onze volledig witte keuken kan dat tellen), tot daar het zien van mijn nieuw kleedje…

Wat meteen opviel was een tafel met 3 koffiemachines van Dolce Gusto. Dankzij hen waren we hier en ze zorgden ervoor dat we geen dorst hadden en eens van alle smaken konden proeven.

Beetje getetterd (allez een beetje das niet mogelijk in mijn geval ;-)) en toen werden we per kleur naar een kookgedeelte gestuurd met een van de koks.  We begonnen met het maken van patisserie, anderen van ons team maakten cookies (ze zagen er echt uit als de favorietjes van het cookiemonster) en bladerdeeg met geitenkaas.  Als grote les van deze kok kregen we:  leg je recept steeds in de buurt en meet de exacte hoeveelheden af met een goeie keukenweegschaal (hij sprak van een dierenweegschaal een dealerweegschaal, dank je @endimi).  Bij deze weer iets om op mijn kerstlijstje te zetten: goeie keukenweegschaal.

Daarna gingen we beneden een frangipannetaart met appeltjes bakken en een cheescake… Iedereen deed een deeltje waardoor die taart en die cake wel zeer snel in de oven stonden!  Ondertussen zwelde de honger en goesting aan… Ik heb me dan maar een chococino uit de Dolce Gusto genomen om iets in de maag te hebben.

Als laatste “gerechtje” hebben we smoothies gemaakt van ananas en papaya, afgewerkt met mini-fruitsatékes en een “soep” van allerlei soorten fruit met een goeie scheut absynthe erbij.

Ik moet toegeven dat tegen dan mijn voeten ook serieus zeer begonnen te doen.  Ahja een kleedje dat draag je met een schoon kort botje met een serieuze hak dacht ik vanmorgen (en zo ben ik ook geen 10cm kleiner dan al de anderen).  We werden met z’n allen verzameld aan het kookgedeelte beneden waar er een wedstrijd roerei maken werd gehouden… Elk team moest iemand kiezen die dit tot een goed einde zou brengen.  U denkt natuurlijk, een roereike klaar maken, wat is daar nu moeilijk aan… awel blijkbaar doe ik dat volledig verkeerd.  Uw panneke mag niet te warm zijn (ge moet het met uw blote handen kunnen vast nemen), daarin smelt je een serieuze hoeveelheid boter en daarin doe je je eieren.  En dan maar roeren, panneke op t vuur, t panneke eraf als je denkt dat het begint te plakken.   Beetje peper en zout erbij en blijven roeren…  Ik denk dat ze daar 15min hebben staan roeren om een eike te maken… eerlijk gezegd geef mij dan maar een paardenoog hoor😉  Er werd nog wat truffelolie bij gedaan voor wat extra smaak en t eike was klaar.  De 3 chefs proefden de roereikes op een manier die niet zou mistaan in de hobbykok… maar er werd nog geen winnaar bekend gemaakt.  Eerst mochten we ook allemaal eens proeven en maakten de 3 chefs ook een roereike (dat duurde trouwens helemaal niet zo lang als bij ons)… ik moet ook toegeven dat hun eikes lekkerder waren dan die van ons😉

Alvorens we de rest van onze creaties mochten degusteren werd de winnaar bekend gemaakt (het blauwe team) en kregen we het fijne nieuws dat we allemaal een Dolce Gusto koffiemachine mee naar huis kregen.  Zomaar, helemaal voor niks!

10 minuten later vroegen mijn voetjes me of ik aub wou vertrekken zodat ze zich terug konden nestelen in mijn comfortabele pumas… Aan de vestiaire kregen we nog een zakje met daarin een kookboek van de koks van Mmmmh met Italiaanse receptjes (In t Frans, lang leve Google Translate ;-))

T was een zeer fijne zondagochtend/middag, echt nog eens enorm bedankt Dolce Gusto en @bnox!!!

One response to this post.

  1. Posted by endimi on november 16, 2010 at 10:45 am

    Het was een “dealer”-weegschaal, zo eentje gevoelig genoeg om coke op de gram af te meten😉

    Beantwoorden

Geef een reactie

