#BGGD36 – Xbox Kinect

Woensdag werden we (met sjakosch) uitgenodigd om de Xbox Kinect uit te testen. Dit is een add-on voor de xbox waardoor je door middel van je lichaam het spel kan besturen.  Geen controllers zoals bij Wii of PS3 Move (heb ik nog niet getest).  Alle bewegingen worden geregistreerd door een camera en omgezet in game moves.

De “voorstelling” vond plaats in een prachtig gebouw in Vorst (voor die prachtige gebouwen mis ik Brussel toch wel een beetje hoor).  Ik was wat later (lang leve het verkeer in België), waardoor ik de introductie miste.  Ik werd ontvangen in een kamer met een TV, Xbox Kinect, een zetel, een paar stoelen, veeeeeel snoepjes (echte suikerbommen), broodjes en zalm wraps.  Snel verhuisden we naar de 4de verdieping waar er een loft(je) ter beschikking was met nog een tv en xbox Kinect.  Hier werd iedereen eens voor het scherm gezet om een sprintje te lopen, een hilarische bedoening🙂  Maar het loftje was iets te klein voor de grote groep (warm) dus algauw keerden we terug naar beneden.  Daar stond trouwens ook een gewone xbox, daar even een Harry Potter Lego spelletje opgespeeld met @Vromant en daarna een raceke gedaan tegen @endimi (en gewonnen!) Ondertussen werd er geracet op de Kinect…  Daar werd ik opnieuw uitgedaagd door @endimi en verloor ik met grote achterstand! Omdat ik geen controller in mijn handen had zat ik constant met mijn armen in de knoop… Grappig maar niet echt leuk vond ik.  Nadien mocht@vromant een potje vechten, maar dat spel reageerde een seconde nadat je een move maakte waardoor het wel zeer moeilijk werd om te winnen van je tegenstander (maar hij won toch hoor).  Op algemeen (wel niet het mijne) verzoek werd dan Animals opgezet, een kinderspel waar je een babydiertje adopteert dat je moet aaien en entertainen, het deed me denken aan een tamagothci😉

Het geheel werd afgesloten met een groepdansje (die ik van de zijkant bekeek)… Ik moet zeggen dat ik niet de behoefte heb om een danske te placeren voor de tv😉

Conclusie, voor mij is de Xbox Kinect niet gemaakt, ik mis een controller waardoor ik meer controle heb over het spel.  De lag op het gevechtsspel zou echt niet mogen en er was geen enkel spel waarvan ik dacht, dat wil ik!  Maar he, ik ben blij dat ik hem mocht testen🙂

Op naar #BGGD37 (zit net vol maar meestal geraak je binnen via de reserverlijst dus inschrijven zou ik zeggen!)🙂

One response to this post.

  1. […] Xbox Kinect @ zomermaantje.wordpress.com BGGD36: XboX Kinect @ endimi.wordpress.com #BGGD36 – XBOX KINECT @ […]

    Beantwoorden

Geef een reactie

