Thermae Boetfort

We zijn net terug van een heerlijk dagje relaxen!  Thermae Boetfort was onze keuze voor vandaag… Echt een aanrader van formaat! (al 2 uitroeptekens, en ze zijn gemeend he)  De thermen zijn nog maar open sinds mei dit jaar, bij de meesten wilt dit zeggen dat er nog veel moet worden afgewerkt, maar dat was niet het geval in Boetfort.  Het was af…

De thermen zijn in een prachtig gerenoveerd 400 jaar oud kasteeldomein.  De receptie verwelkomt je op alle vlakken, prachtig groot raam als je de deur open doet, vriendelijke mensen, alles met blote bakstenen (ik ben fan van blote bakstenen, zeker in een kasteel).  Na een korte uitleg daalden we via een trap in blauwe steentjes naar de “kelder” waar we via een electronische armband ons kastje openden. Snel “omgekleed” begonnen we aan een wandeling door het hele domein … in de “kelder” vind je een Hamam (die spijtig genoeg niet open was), een stoombad (groot, met gewelven en een zalige watervaldouche) en wat toiletten.  Trapje naarboven kwamen in we in de relaxruimte, binnen waren nog 2 sauna’s.  Buiten was een heel groot verwarmd buitenzwembad met een jacuzzi in het midden en nog 2 jacuzzi’s rondom, een hoop ligzetels en paadjes naar een “bos”, daar was nog een ijskeldersauna en een paar trapjes lager een mijnsauna met een heerlijk koud badje!  Boven was er nog een relaxruimte en blijkbaar nog een sauna die we niet eens gezien hebben maar die we zeker zullen vinden als we terug gaan, want dat gaan we zeer zeker doen!

Er is ook een restaurant in het kasteel met een uitgebreide kaart… iets teveel om uit te keizen eigenlijk…  Ik koos voor de Linguine alla vongole, die ik lekker vond en Tim koos voor een vissoepje (niet echt vet) en voor een slaatje Boetfort (met scampi, st-jacobsvruchten, inktvisringen, garnaaltjes) wat hij wel lekker vond.  De huiswijn vonden we niet echt waw (een Spaanse, iets te cheap smakende witte wijn), we hebben zelfs wat laten staan (komt nooit voor).

Er is ook een gedeelte dat enkel toegankelijk is met een badpak maar daar zijn we niet binnen geweest, niet echt mijn ding…

Ik heb al veel thermen, sauna-centers, wellness-centers bezocht, wel van al degene die ik heb bezocht is dit het beste in België!  Ja ik zeg België want in Costa Rica bezochten we deze en die is bijna onovertrefbaar aangezien die op de rug van een werkende vulkaan ligt😉

2 responses to this post.

  1. Staat genoteerd op het to do listje!🙂

    Beantwoorden

  2. Posted by Estelle Folle on november 1, 2010 at 8:05 pm

    Ik had tot nu toe eigenlijk nog maar alleen negatieve commentaar gehoord over deze nieuwe sauna. Ik ben dus positief verrast door jouw ervaring en het geeft me ook zin om een dagje langs te gaan.

    Beantwoorden

Geef een reactie

