Een weesgegroetje

Vrijdag reed ik langs mijn sluipwegske naar huis toen er plots een bommaatje voor mijn auto sprong en me hevig zwaaiend wou duidelijk maken dat ik moest stoppen.  Aangezien ik nog steeds niet de neiging heb om bomaatjes omver te rijden sloeg ik alles dicht en deed het raampje naar beneden.  Maar tegen dat mijn raam halverwege was en nog voor ik “Hallo” kon zeggen zat de dame al in mijn auto…  Ze was te vroeg van de trein gestapt en moest naar haar zuster in Scheldewindeke, wat lief van mij dat ik haar even wou brengen.  Vroeger zal dat zo gegaan zijn zeker, niks vragen, gewoon zeggen wat je wilt en klaar is kees.  Aangezien ik een oma van 80 jaar (ja ze stopte niet met vertellen) niet terug op straat wou zetten, reed ik via haar instructies naar Scheldewindeke (wegens wegenwerken zeer moeilijk bereikbaar).  Onderweg kwamen we al een buurman van de zuster tegen die ongerust op zoek was naar het vrouwtje in mijn auto… maar ipv met hem mee te rijden bleef ze zitten en reed ik verder.  Eindelijk gearriveerd zou en moest ik mee naar binnen om iets te drinken.  Ik zei haar vriendelijk dat ik direct verder moest om mijn zoontje in de creche te gaan halen,dit 10 keer herhalend om dan uiteindelijk toch “vrij gelaten” te worden en dit afscheid te krijgen.  “We zullen vanavond een weesgegroetje doen voor jou omdat je zo lief bent”.  Ik vond dat grappig… als ik nog eens lift krijg ga ik ook zo eindigen denk ik, alleen maar om zijn/haar gezicht te zien🙂

3 responses to this post.

  1. Ja, die oudjes van tegenwoordig hebben nogal lef… Mijn oma heeft mij nochtans goed gedrild over ‘beleefd iets vragen’.🙂

    Beantwoorden

  2. Zoiets geeft kleur aan je dag!🙂

    Beantwoorden

  3. Zo grappig🙂 En, voel je je nu beter met dat weesgegroetje?🙂

    Beantwoorden

Geef een reactie

