Hulp nodig: verdiktips

Gisteren even binnen gesprongen bij de huisdokter om een siroopke te krijgen voor mijn toch wel zeer hardnekkige hoest… Ging allemaal vlotjes tot hij me vroeg op de weegschaal te gaan staan.  Nu geen enkele vrouw doet dit graag, maar ik wist eigenlijk al wat de dokter wou zeggen… Als hij mij de weegschaal opjaagt wil dit zeggen dat ik weer ben afgevallen.  En ja hoor, weer een kilo eraf😦  Dus nu zoek ik tips, tips om te verdikken… Ja ik zal beginnen ontbijten… hoewel ik dan het gevoel heb dat mijn verbrandingssyteem nog sneller in gang schiet.

Ik hoop iets te vinden dat ik heel lekker vind en dat de kilo’s eraan doet groeien… Help

8 responses to this post.

  1. Seg heeft die dokter van jou ooit al je schildklier getest dat die niet in overdrive zit?

    Beantwoorden

    • Posted by Tante Tweet on oktober 26, 2010 at 7:35 am

      ik ben al voor alles getest (van mijn 6 tot mijn 16de elke 3 maand naar t UZ in Gent gemoeten om mij in t oog te houden), en alles is dus in orde…

      Beantwoorden

  2. Posted by Marijke_ on oktober 26, 2010 at 7:43 am

    Same here! Ik ben daarvoor ooit es naar de diëtiste geweest🙂 Ook eerst schildklier getest, die was bij mij ook ok. Dan twee weken lang alles wat ik at moeten opschrijven, mijn calorie-inname volstond zeker (ik kan dan ook goed koekjes en chocolade eten ;-)), dus bij mij is ’t gewoon de aard van het beestje. Maar toch een aantal tips die de diëtiste me gaf:
    – soldatenkoeken/studentenkoeken als tussendoortje. Redelijk gezond en toch veel calorieën.
    – boter op de boterham doen.
    – soep eten na de maaltijd ipv ervoor (anders heb je al “voldaan” gevoel).
    – noten, muesli, cornflakes,… als tussendoortje

    En verder denk ik dat je inderdaad best ontbijt😉 Dan in de voormiddag tussendoortje, ’s middags eten, dan vieruurtje, ’s avonds eten en dan nog snackje erna.

    Beantwoorden

  3. Posted by Norma on oktober 26, 2010 at 7:52 am

    Ik heb veel overschot. Zal u ewa opsturen in een zakske….
    En zo is het altijd iets hee🙂

    Beantwoorden

  4. Posted by Caroline aka moetie on oktober 26, 2010 at 8:15 am

    bij mij was het toch de schildklier die in over drive was.en nu met de goede medicatie ben ik al 6 à 7 kg,der terug bij.
    Woog amper 38kg.

    Beantwoorden

  5. Posted by Ine on oktober 26, 2010 at 9:30 am

    proteïneshakes drinken als dessert?

    Beantwoorden

  6. en anders uw biochemisch evenwicht eens laten nakijken, bij Erik weten we eindelijk van waar zijn probleem komt, nu de juiste behandeling en we zijn vertrokken!

    Beantwoorden

  7. Moeilijk hoor, gezonde voeding waar je toch van verdikt. Ik zou het niet weten eerlijk gezegd. Hopelijk vind je snel wat tips die voor jou werken!

    Beantwoorden

Geef een reactie

