zwanger zijn

soms mis ik het… Ik heb echt geen leuke zwangerschap gehad voor de duidelijkheid.  Ik heb meerdere malen boven de pot, naast de auto,… gehangen per dag.  Ik heb een vruchtwaterpuntie moeten laten doen.  Ik heb 4 dagen in t ziekenhuis aan den baxter gehangen met uitdroging.  Ik kon 2 maand voor de bevalling nog amper stappen door bekkeninstabiliteit… echt niks om te missen en met heimwee aan terug te denken zou je zeggen. Maar door die zwangere twittermaddamen en collega’s denk ik nu ook soms aan de 3 leuke kanten van het zwanger zijn.

  1. Veel eten, echt precies kunnen blijven eten.  Ik kon 3 tot 4 keer zoveel eten als nu.  Ga naar een restaurant en bestel 3, 4, 5 gangen (echte gangen he, geen Peter Goossens gangen), ga naar de frituur en bestel een paar stukken “vlees”.  Allemaal kon ik het opeten.  En nu is dat gedaan.  1 hoofdgerecht en zelfs dat krijg ik meestal niet op omdat ik echt volledig gevuld ben.  Ik mis dat…
  2. De baby voelen in je eigen lichaam, echt die eerste bubbeltjes, daarna de stampkes en op t einde de serieuze sjotten. Ik mis dat…
  3. De zorgzaamheid en de aandacht die je krijgt.  Echt, eens mensen weten dat je zwanger bent dan behandelen ze je als een koningin.  Ik mis dat…

Awel ik ben blij dat ik dit heb mogen meemaken, ze pakken het mij niet meer af!

8 responses to this post.

  1. Vertel: Gaat dit over Marcelleke d’n Tweeden of Marcellieneke?

    Beantwoorden

  2. Ik kan niet wachten tot ik het zelf mag meemaken…

    Beantwoorden

  3. Ik had het niet echt verwacht al liep het bij mij wel super, maar ik ook!

    Beantwoorden

  4. Posted by lentebloem on oktober 21, 2010 at 4:47 pm

    Hoewel ik momenteel weinig reden heb om je te geloven (ik voel nog niets, ik kan absoluut niet veel meer eten, ben zelfs al überglücklich als iets binnenblijft en er behandelt mij -behalve Lief- niemand als een koningin, but then again, er weet nog zo goed als niemand dat ik zwanger ben🙂 ), kan ik mij eigenlijk heel goed voorstellen dat ik dit toch ga missen. ’t Idee dat kleine beebje zo dicht bij mij te hebben, maakt van mij een week ei.

    Dik pluspunt hier: al veertien weken géén migraine-aanval! Hurray!

    Beantwoorden

  5. Ik ook, maar ik had dan ook 2 droomzwangerschappen! Alleen al voor dat zwanger zijn zou ik er nog wel een stuk of 10 willen😉

    Beantwoorden

  6. Ik heb gelukkig wel heel vlotte droomzwangerschappen. En ik word soms echt verdrietig en lastig van het idee dat het heel heel heel waarschijnlijk de allerlaatste keer is…

    Ik probeer me nu soms te focussen op de negatieve dingen en die goed te onthouden om later de zin naar opnieuw zwanger zijn wat te proberen temperen😉

    Beantwoorden

    • Posted by Tante Tweet on oktober 23, 2010 at 12:06 pm

      ik vrees dat je die zin niet kan temperen, als je ziet watvoor een zwangerschap ik heb en ik het zelfs mis😉
      Geniet gewoon dubbelendik van je laatste weken ipv je te focussen op t negatieve😉

      Beantwoorden

Geef een reactie

