Perencake

Tegen 23/02/11 wil ik voor de eerste verjaardag van Luka een taart kunnen bakken.  Een biscuitje, want dat lust ik graag… Luka zelf zal er niet veel van eten (of eet een kind van 1 al hele stukken taart?), Tim is ook al niet zot van zoetigheden dus kies ik een taart die ik graag lust.

En aangezien ik alles behalve een keukenprinses ben, begin ik met cake.  De eerste mislukte, de tweede lukte en was zelfs lekker.  De derde was ook goed, maar toch maar t zelfde als die ervoor.  Dan wat Kwatta (ja ik lust liever Kwatta dan Nutella) cacaopoeder gekocht en een marmercake gemaakt.  Die was ook lekker maar dat was zoals Tess zei helemaal niet moeilijker om te maken dan een gewone cake.

Dus wou ik gisteren een cake met fruit maken… met peren, aangezien ik die in de frigo had liggen en omdat ik eigenlijk wel graag peren lust.

Er is ook niet veel uitdaging aan hoor, wel toch niet aan mijn versie… ik maakte t beslag van een gewone cake, versneed een peer en een half (andere helft zat in de fruitpap), roerde een groot deel van de peer onder het beslag en strooide de rest erbovenop.

T resultaat was anders…  Eerst en vooral leek mijn cake nog vloeibaar na de normale baktijd, dus heb ik hem nog even terug gezet waardoor hij een beetje in elkaar zakte.  Na een extra 7,5min in de oven (langer durfde ik gewoon niet) heb ik hem eruit gehaald en laten afkoelen.

Wel hij is lekker, de lekkerste van al mijn creaties volgens Tim, maar in het midden is hij toch wel zeer smeuïg… Dus hebben we de zijkantjes opgegeten deze middag🙂

Enig idee of dit normaal is trouwens?  Kan ik het midden gewoon opeten zonder maagproblemen te krijgen?

4 responses to this post.

  1. Volgens mij is het midden zelfs het lekkerst!
    Smeuig, en daar kan je maag vast wel tegen.
    En zo niet, dan lezen we dat morgen wel!

    Beantwoorden

  2. Heb je zo geen fancy oven met 3D-warmte of Hetelucht? Onze oven heeft dat en dat bakt dan beter als er zo “vochtige” stukjes inzitten.
    Als ik cake maak moet ik mij al inhouden om de pot van het beslag niet uit te lepelen. Ik denk dus dat je van dat beetje malse deeg wel niet ziek zal worden🙂. Smakelijk!

    Beantwoorden

  3. Of gewoon nog eventjes langer laten bakken? Zolang hij niet zwart ziet kan dat geen kwaad hoor🙂

    Beantwoorden

  4. ’n Maag kan daar heel zeker tegen.😀

    Beantwoorden

Geef een reactie

