fopspeen

Een nieuwe baby in je leven, t haalt alles weer wat overhoop en de momenten dat ik er niet mee bezig ben, ben ik met een ander project bezig (zie volgende blogpost ;-)) en als ik dan ergens nog een gaatje vind, dan leg ik mij nekeer neer, dat is dus zeer zeldzaam ;-)

Ondertussen is Yoko bijna 6 weken oud en als we de boekjes enzo mogen geloven zijn de zwaarste weken dan voorbij… ik hoop het… ok we hebben nog veel geluk met een gezond kindje enzo maar ons Yoko had de minder fijne gewoonte om elke avond tussen 22u (en soms zelfs al van 20u) en 24u a 1u te krijsen alsof haar leven ervan af hing… uren liepen wij rond, allez vooral manlief want ik kroop iets vroeger in bed omdat ik de nachtvoedingen voor mijn rekening nam, maar slapen terwijl je kind de longen uit haar lijf schreeuwt, dat gaat dus niet, zelfs niet met oordoppen… alleszins, het lijkt nu beter te gaan en de nachtvoedingen lijken ook zeer sporadisch te worden, ze slaapt meestal van een uur of 23 tot een uur of 5 a 6, niet slecht voor zo een klein mensje…

Maar waar ik eigenlijk over wou schrijven… toen ik nog zwanger was van Yoko kreeg ik een mailtje via via of ik geen tuutjes wou bestellen op mijnfopspeen.be, een site die tuutjes verkoopt waarop je de naam van je kindje kan laten drukken (en zelfs een tekeningske erbij enal), zodat als hij/zij naar de creche gaat (of naar school hoewel ik denk dat ze daar geen tuutje meer mogen) niemand met zijn/haar tuutje kan gaan lopen…

Op de tuutjes van Luka staat met alcoholstift een L geschreven aangezien iedereen dezelfde tuutjes koopt blijkbaar en ook als nichtje Mette over de vloer komt moeten we opletten voor het wisselen van tuutjes, dus er is alleszins een behoefte aan gepersonaliseerde tuutjes in de wereld :)

Op de site kan je kiezen uit verschillende kleuren en speentjes, met of zonder een “letske”, dan zet je je naam erop en kies je optioneel nog een symbooltje, je rekent af en op zeer korte termijn ligt er een zakje met, in mijn geval, 3 tuutjes in je brievenbus en ziet je kindje er zo uit :-)

 

 

Ons Yoko is er content mee, hoewel het niet echt een tuutjesmadam is, wie weet zijn jouw kindjes er ook blij mee in de nabije toekomst?

Ik heb namelijk nog een bon liggen, eentje die ik eerst wou gebruiken voor Luka maar aangezien die aan zijn laatste weken creche bezig is en eigenlijk enkel nog een tuutje gebruikt om te slapen vond ik het beter om de bon weg te geven aan iemand die er het volle plezier aan kan beleven.

Wat moet je doen? Laat een comment achter en deel deze post (via fb, twitter of op je blog) en de onschuldige kinderhand van Luka zal de winnaar op 6 september (of iets daarna) trekken.

27 responses to this post.

  1. Ik doe mee! Voor mijn hoogzwanger schoonzusje. :-)
    Zal het delen op facebook!

    Beantwoorden

  2. Ik doe ook graag mee, voor mijn hoogzwanger lief (nu ja hoogzwanger, is 35 weken hoogzwanger?) Eind september verwachten we onze eerste junior, die in januari naar de crèche gaat waar ze idd een gepersonaliseerde tut willen.

    Beantwoorden

  3. ik doe ook mee, voor mijn broer die opnieuw papa is geworden

    Beantwoorden

  4. Posted by Heidi Vermeir on augustus 23, 2012 at 4:51 pm

    Dit deel ik ook met veel plezier om ons 7 weken oude zoontje Wolf mee te vertroetelen :)

    Beantwoorden

  5. Hallo Tante Tweet, ik ontdek het net… van harte proficiat met de geboorte van Yoko!
    Ik ben zelf \”net\” bevallen van Oscar, hij is ondertussen 12 weken. En kan je mss enigszins geruststellen dat inderdaad \”better times are coming\” na die 6 weken

    Beantwoorden

  6. Posted by barbara on augustus 24, 2012 at 8:13 am

    hier zou het van pas kunnen komen, aangezien ik hier een dochterke van net 3maandjes heb met het syndroom van down, die geen enkele tutje neemt! maar die van jullie hebben we nog niet geprobeerd, dus zou dat ideaal zijn

    Beantwoorden

  7. Posted by vicky de groof on augustus 24, 2012 at 8:30 am

    ik wil graag winnen, om mijn zoontje nieuwe tutjes te kunnen schenken ;)

    Beantwoorden

  8. Ik doe graag mee, mijn zoontje wil enkel deze tutjes, dus er kunnen er nog altijd een paar bijkomen he !!!

    Beantwoorden

  9. ik doe graag mee voor ons kleine prinsesje dat bijna jarig is

    Beantwoorden

  10. Posted by Lin on augustus 24, 2012 at 8:55 am

    Hier ïs onze Ilexia net 6 weekjes sinds gister en al since the day she was born ni content te krijgen zonder tutje bij momenten..heb er al met naam op,maar die heb je nooit teveel hè ;-)

    Beantwoorden

  11. Posted by coolman annelies on augustus 24, 2012 at 9:04 am

    ik doe ook mee binne ongeveer 4maandjes krijg ik nog een spruitje erbij!

    Beantwoorden

  12. ik zou ook graag mee willen doen voor mijn dochtertje romy en het zeker delen op facebook

    Beantwoorden

  13. Posted by vanlee kim on augustus 24, 2012 at 10:05 am

    Ons 2 kindjes zijn ook fan van de tutjes en voor ons is het gemakkelijk voor te weten welke tut van wie is :-)

    Beantwoorden

  14. Posted by vanessa on augustus 24, 2012 at 10:17 am

    Met een gepersonaliseerde fopspeen in de hand, komt je kleintje door t ganse land.

    Beantwoorden

  15. Posted by Beck Tinneke on augustus 24, 2012 at 11:07 am

    Ik zou het ook wel fijn vinden om nog extra tutjes te kunnen krijgen want met 2 zoontjes van 22 maanden en 5 maanden gaan de tutjes er hier vandoor. Er liggen er zo’n stuk of 8 in oudste zoontje zen bed, zo vindt hij snachts altijd eentje en moeten we niet opstaan. En de kleinste heeft die achtereen ook nodig in zen bedje. Dan nog het feit dat ze alle 2 naar de onthaalmoeder gaan waar ook tutjes ndoig zijn. Dus tutjes, jullie zijn steeds welkom bij Mauro & Milo!

    Beantwoorden

  16. Posted by Lindsy Robert on augustus 24, 2012 at 12:02 pm

    ik doe mee of ik ga winnen waarschijnlijk niet maar tutjes voor mijn zoontje is altijd welkom hoor !

    Beantwoorden

  17. Posted by Mara on augustus 24, 2012 at 12:51 pm

    Ik doe ook mee! Ember gaat vanaf 3 september naar de kinderopvang. En ik vind het maar vies wanneer er andere tutjes voor haar gebruikt worden. Zo een gepersonaliseerd tutje is dus erg handig! Spaart ons misschien een paar verkoudheden uit, hihi!

    Beantwoorden

  18. ik doe mee, voor mezelf! omdat mijn dochter dan haar extra troostje heeft eigenlijk ;-)

    Beantwoorden

  19. Posted by Reina on augustus 24, 2012 at 6:22 pm

    altijd leuk, kan er wel gebruiken, of voor een vriendin (mama of zwangere) moest ik mijn zoontje van 8 maanden het tutten al wat afleren

    Beantwoorden

  20. altijd leuk, kan er wel gebruiken, of voor een vriendin (mama of zwangere) moest ik mijn zoontje van 8 maanden het tutten al wat afleren

    Beantwoorden

  21. Aangezien de creche onze Mauro zijn tutjes al eens aan een ander geeft doe ik graag mee. GO Luka GO

    Beantwoorden

  22. Ha, Lotta zal zo’n tut zeker kunnen gebruiken in de creche!

    Beantwoorden

  23. Posted by Wendy Van den Eynden on augustus 25, 2012 at 7:21 am

    Wij hebben de tutjes al wel omdat ons zoontje Brinten naar de creche gaat en 3 keer met het verkeerde tutje naar huis kwam. De maat was vol toen, op de creche waren ze echt content dat hij nu tutjes heeft met zijn naam. We kunnen altijd nog wel een setje gebruiken want hij gaat er nog een hele tijd moeten doorbrengen. :-)

    Beantwoorden

  24. Posted by Katia on augustus 25, 2012 at 8:09 am

    Oh, ik doe ook graag mee. Voor mijn kindje over een klein half jaartje.

    Beantwoorden

  25. Posted by Anne Vandueren on augustus 25, 2012 at 10:54 am

    Ik doe ook mee!!! De beste uitvinding voor de kleine tutteraars!!! x

    Beantwoorden

  26. Posted by Vanessa on augustus 25, 2012 at 9:10 pm

    Ik doe ook heel graag mee.Ik heb er al voor mijn oudste dochter Yinthe, maar voor mijn jongste dochtertje Maïté heb ik er nog geen.Dit zou goed van pas komen, zij start in september bij de onthaalmoeder.Het is heel handig zo een gepersonaliseerde tut.Je weet meteen van wie de tut is.Echt een heel goede uitvinding

    Beantwoorden

Geef een reactie

Volg

Ontvang elk nieuw bericht direct in je inbox.

