Zon is fijn… maar bescherm je aub

Al zolang ik mij kan herinneren zaag ik tegen mijn ma over t feit dat ze teveel onder de zonnebank gaat en te weinig smeert terwijl ze ligt te braden in de zon. Want dat doet ons ma, die gaat echt uren in de zon liggen, draait van tijd nekeer en komt er pas uit als de zon onder is (allez op verlof toch). Ze ziet er altijd enorm bruin uit, ik kan mij haar niet herinneren met een wit velleke eigenlijk… maar ze wordt ook ouder en dat velleke begint meer en meer op een kartonnen vel te lijken, verrimpeld met vlekjes en al…

Ik overdrijf echt niet dak er elke keer over zaag als ik haar zie en ze weet dak da ga doen, maar ze lacht het weg… Ze heeft al veel rare dingen gehad in haar leven (van ziektes en ongelukjes ed) maar als ik naar haar kijk heb ik altijd schrik dat ze eens met het nieuws komt dat ze huidkanker heeft…

En dan komt dit filmpje in mijn mailbox… eentje dat de mensen wilt bewust maken dat men veel moet smeren ter bescherming tegen de zon… ik zou zelfs zeggen, zet u ook van tijd in de schaduw en probeer niet in slaap te vallen want dan vergeet je je zeker in te smeren… Ah en ga niet onder de zonnebank, echt dat lijkt mij gewoon pure geseling voor je huid…

Ge merkt het, deze keer sta ik volledig achter de campagne van Stichting tegen Kanker, ze maakten er ook een site over http://www.slimmerindezon.be/… mensen echt, smeer of zet u in de schaduw, anders kom ik ook aan uw kop zagen ;-)

2 responses to this post.

  1. Ik peis dat wij dezelfde moeder hebben, jom.

    Het was zelfs zo erg dat mijn moeder mij als kind ook zo vollenbak in de zon liet lopen en zelfs in de lente onder de zonnebank stak “tegen de zonneallergie”. Dat mens heeft al met blaren van de zon rondgelopen en is dan nog altijd te koppig om een plekje in de schaduw op te zoeken. Verschrikkelijk. Zonnecrème smeert ze niet omdat ze gelooft dat ze dan minder bruint. Aaargh!Het enige dat ge kunt doen is eens goed met uw ogen rollen, dat helpt evenveel als zagen en het lucht op één of andere manier op ;-)

    Beantwoorden

  2. Ook moeders mogen hun eigen fouten maken… En dat stukje verbrande rug van mij: dat was een ongelukje.. ;-p

    Beantwoorden

Geef een reactie

Volg

Ontvang elk nieuw bericht direct in je inbox.

